Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
Symbol Tech Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Symbol Tech Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
A Symbol Tech Zrt. (a továbbiakban: Társaság vagy Adatkezelő) belső adatkezelési folyamatainak nyilvántartása és az érintettek jogainak biztosítása céljából az alábbi Adatvédelmi és adatbiztonsági Szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) alkotja.
Adatkezelő megnevezése: Symbol Tech Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Adatkezelő rövidített elnevezés: Symbol Tech Zrt.
Adatkezelő cégjegyzékszáma: 01-10-047406
Adatkezelő adószáma: 23932247-2-41
Adatkezelő székhelye: 1046 Budapest, Vécsey Károly u. 101.
Adatkezelő e-elérhetősége: www.symboltech.hu
Adatkezelő képviselője: Csengel Krisztián vezérigazgató
Adatvédelmi tisztségviselő neve: Dr. Molnár Gábor
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége: dpo@symboltech.hu
Jelen rendelkezéseket a Társaság többi Szabályzatának előírásaival összhangban kell értelmezni. Amennyiben a személyes adatok védelmével kapcsolatosan ellentmondás áll fent jelen rendelkezések és a bármely más, jelen Szabályzat hatálybalépése előtt hatályba lépett szabályzat előírásai között, úgy abban az esetben jelen rendelkezések az irányadóak.
Jelen Szabályzatban használt rövidítések:
GDPR vagy
Rendelet az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete
Infotv. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
Mt. a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
Mvt. a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény
Ptk. a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
Sztv. a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
Szvtv. a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005 évi CXXXIII. törvény
Fgytv. a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
NAIH vagy
Hatóság Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
A Társaság jelen Szabályzat megalkotásával és elérhetővé tételével biztosítani kívánja a GDPR. 12. cikkében meghatározott érintetti tájékoztatáshoz való jog megvalósulását.
A Szabályzat célja, hogy az érintettek megfelelő tájékoztatást kaphassanak a Társaság által kezelt, illetve az általa megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatkezelésbe esetlegesen bevont adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
A Szabályzattal a Társaság biztosítani kívánja a nyilvántartások működésének törvényes rendjét, az adatvédelem alkotmányos elveinek, az adatbiztonság követelményeinek érvényesülését, meg kívánja akadályozni az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférést és azok jogosulatlan megváltoztatását, illetve nyilvánosságra hozatalát.
A Szabályzat tárgyi hatálya kiterjed a Társaság minden szervezeti egységénél folytatott valamennyi olyan folyamatra, amely során a GDPR 4. cikk 1. pontjában meghatározott személyes adat kezelése megvalósul.
A Szabályzat időbeli hatálya 2019. szeptember 1-től visszavonásig tart.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
Adatkezelés korlátozása: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából (GDPR 4. cikk 3.);
(Az Infotv. 38. § (2a) alapján a GDPR-ban a felügyeleti hatóság részére megállapított feladat- és hatásköröket Magyarország joghatósága alá tartozó jogalanyok tekintetében GDPR-ban, valamint az Infotv-ben meghatározottak szerint a NAIH gyakorolja.)
Amennyiben a mindenkori hatályos adatvédelmi jogszabály (jelen Szabályzat megalkotásakor a GDPR) fogalommagyarázatai eltérnek jelen Szabályzat fogalommagyarázataitól, akkor a jogszabály által meghatározott fogalmak az irányadók.
Mivel az információs önrendelkezés minden természetes személy Alaptörvényben rögzített alapjoga, így a Társaság eljárásai során csak és kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezései alapján végez adatkezelést.
Személyes adat kezelésére csak jog gyakorlása vagy kötelezettség teljesítése érdekében van lehetőség. A Társaság által kezelt személyes adatok magáncélra való felhasználása tilos. Az adatkezelésnek mindenkor meg kell felelnie a célhoz kötöttség alapelvének.
A Társaság személyes adatot csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezel, a cél eléréséhez szükséges minimális mértékben és ideig. Az adatkezelés minden szakaszában meg kell felelnie a célnak – és amennyiben az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok kezelése egyébként jogellenes, az adatok törlésre kerülnek. A törlésről a Társaságnak az adatot ténylegesen kezelő munkavállalója gondoskodik. A törlést a munkavállaló felett munkáltatói jogköröket ténylegesen gyakorló személy és az adatvédelmi tisztviselő (DPO) ellenőrizheti. Az adatvédelmi tisztviselő neve és elérhetősége az 1. sz. melléklet-ben található.
A személyes adatok kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább az alábbiak egyike teljesül:
A Társaság az adat felvétele előtt minden esetben közli az érintettel az adatkezelés célját, valamint az adatkezelés jogalapját.
A Társaság szervezeti egységeinél adatkezelést végző alkalmazottak és a Társaság megbízásából az adatkezelésben résztvevő, annak valamely műveletét végző szervezetek alkalmazottjai kötelesek a megismert személyes adatokat üzleti titokként megőrizni. A személyes adatokat kezelő és azokhoz hozzáférési lehetőséggel rendelkező személyek kötelesek Titoktartási nyilatkozatot tenni (2. sz. melléklet).
Ha a Szabályzat hatálya alatt álló személy tudomást szerez arról, hogy a Társaság által kezelt személyes adat hibás, hiányos vagy időszerűtlen, köteles azt helyesbíteni vagy helyesbítését az adat rögzítéséért felelős munkatársnál kezdeményezni.
A Társaság megbízásából adatfeldolgozói tevékenységet végző természetes vagy jogi személyekre, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre vonatkozó adatvédelmi kötelezettségek az adatfeldolgozóval kötött megbízási szerződésben érvényesítendők. Az adatfeldolgozóval a Társaság a GDPR által előírt Adatfeldolgozói szerződést köt (3. sz. melléklet).
A Társaság vezérigazgatója a Társaság sajátosságainak figyelembevételével meghatározza az adatvédelem szervezetét, az adatvédelemre, valamint az azzal összefüggő tevékenységre vonatkozó feladat- és hatásköröket, és kijelöli az adatkezelés felügyeletét ellátó személyt.
A Szabályzatban előírtak betartatásáért a feladatkörében minden érintett önálló szervezeti egység vezetője felelős.
A Társaság munkatársai munkájuk során gondoskodnak arról, hogy jogosulatlan személyek ne tekinthessenek be személyes adatokba, továbbá arról, hogy a személyes adat tárolása, elhelyezése úgy kerüljön kialakításra, hogy az jogosulatlan személy részére ne legyen hozzáférhető, megismerhető, megváltoztatható, megsemmisíthető.
A Társaság adatvédelmi rendszerének felügyeletét a vezérigazgató látja el, egy általa kinevezett vagy megbízott adatvédelmi tisztviselő útján.
Az adatvédelmi tisztviselőt szakmai rátermettség, az adatvédelmi jog és gyakorlat szakértői szintű ismerete alapján kell kijelölni.
A Társaság az adatvédelmi tisztviselő nevét és elérhetőségét közzéteszi honlapján, valamint bejelenti ezen adatokat a NAIH részére.
A Társaság biztosítja az adatvédelemi tisztviselő részére a feladat ellátásához szükséges forrásokat, valamint azt, hogy a feladatai ellátása során utasításokat senkitől ne fogadjon el, ezen feladatai ellátásával összefüggésben nem bocsátható el és szankcióval sem sújtható. Az adatvédelmi tisztviselő szervezetileg közvetlenül a Társaság vezérigazgatójának tartozik felelősséggel.
Az adatvédelmi tisztviselő a vezérigazgató közvetlen felügyeletével szervezi, irányítja és ellenőrzi a Társaság adatvédelmi és adatbiztonsági rendszerét. Az adatvédelmi tisztviselő felett a munkáltatói vagy szerződésben meghatározott jogokat a Társaság vezérigazgatója gyakorolja.
A vezérigazgató adatvédelemmel kapcsolatos feladatai:
Az adatvédelmi tisztviselő adatvédelemmel kapcsolatos feladatai:
A rendszergazda adatvédelemmel kapcsolatos feladatai:
A Társaság minden munkavállalója – beleértve az egyéb jogviszonyban foglalkoztatott személyeket is – köteles a Társaságon belül történt adatvédelmi incidenst haladéktalanul jelenteni a szervezeti egysége vezetőjének, valamint az adatvédelmi tisztviselőnek. A bejelentés tartalmazza a bejelentő nevét, telefonszámát, beosztását, szervezeti egységének megnevezését, valamint az incidens tárgyát, rövid leírását és azt, hogy az incidens érinti-e a Társaság informatikai rendszerét.
Amennyiben az adatvédelmi incidens érinti a Társaság informatikai rendszerét is, akkor a bejelentést az informatikáért felelős személynek (a továbbiakban: rendszergazda) is meg kell küldeni.
A bejelentés beérkezését követően az adatvédelmi tisztviselő haladéktalanul megkezdi az adatvédelmi incidens kivizsgálását és értékelését.
Az adatvédelmi tisztviselő–informatikai rendszert érintő incidens esetén a rendszergazdával együttműködve – megvizsgálja a bejelentést és amennyiben szükséges, a bejelentőtől további adatokat kér az incidensre vonatkozóan. Az adatvédelmi tisztviselő felhívására a bejelentő köteles megadni: az adatvédelmi incidens bekövetkezésének időpontját és helyét, egyéb körülményeit, az érintett adatok körét, mennyiségét, az érintett személyek körét és számát, a várható hatásait, az adatvédelmi incidens megelőzésére, következményeinek enyhítésére megtett intézkedések felsorolását.
A bejelentő az adatszolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül teljesíti az adatvédelmi tisztviselő részére.
Amennyiben az adatvédelmi incidens értékelése vizsgálatot igényel az adatvédelmi tisztviselő az informatikussal, valamint egyéb, a vizsgálat lefolytatásához szükséges munkatársak bevonásával lefolytatja a vizsgálatot.
A vizsgálatnak tartalmaznia kell, hogy az adatvédelmi incidens magas kockázattal jár-e az érintettek jogaira és szabadságaira, milyen jellegű kockázatról van szó és szükséges-e az érintettek tájékoztatása az incidensről. Amennyiben nem szükséges az érintettek tájékoztatása, a vizsgálatnak tartalmazni kell ennek indokait is.
A vizsgálat eredményeként az adatvédelmi tisztviselő javaslatot tesz az adatvédelmi incidenssel érintett szervezeti egység vezetőjének az incidenskezeléshez szükséges intézkedések megtételére.
A javaslat alapján a megvalósítandó további intézkedésekről az adatok kezelését vagy feldolgozását végző szakterület vezetője – informatikai rendszerben bekövetkezett adatvédelmi incidens esetében a rendszergazdával egyetértésével – dönt.
A vizsgálatot legkésőbb a bejelentés az adatvédelmi tisztviselőhöz érkezésétől számított 72 órán belül be kell fejezni és a vizsgálat eredményéről a Társaság vezérigazgatóját az adatvédelmi tisztviselő tájékoztatja.
Az adatvédelmi incidensről az adatvédelmi tisztviselő nyilvántartást vezet.
A nyilvántartás tartalmazza:
Az adatvédelmi incidensnyilvántartás (4. sz. melléklet) pontos vezetéséről, aktualizálásáról az adatvédelemi tisztviselő gondoskodik.
Az adatvédelmi tisztviselő az adatvédelmi incidenst a bekövetkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb az incidens bekövetkezésétől számított 72 órán belül bejelenti a Hatóság részére, kivéve, ha az incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg határidőben, az adatvédelemi tisztviselő köteles ennek okát igazolni a Hatóság részére.
A hatósági bejelentésnek tartalmaznia kell:
Ha a vizsgálat eredményeként megállapítást nyert, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságára nézve és az érintettek tájékoztatása szükséges, az adatvédelmi tisztviselő haladéktalanul értesíti az érintetteket és erről a Társaság vezérigazgatóját is értesíti. Az értesítendők listáját az 5. sz. melléklet tartalmazza.
Nem kell az érintetteket tájékoztatni:
Az adatvédelmi tisztviselő jelen Szabályzat 12 pontjában foglaltak szerint gondoskodik az adatvédelmi tudatosság növelése céljából adatvédelmi incidensekkel kapcsolatos oktatásról, mely során a múltban bekövetkezett adatvédelmi incidensek tapasztalatait, vagy a lehetséges adatvédelmi incidensek veszélyeit ismerteti, elemzi, a kockázatok csökkentésével, megelőzésével kapcsolatosan tájékoztatást ad, illetve az ismereteket ellenőrzi.
Amennyiben valamely új adatkezelési folyamat – annak jellegére, hatókörére, körülményeire, céljaira tekintettel – valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, akkor az adatkezelés megkezdését megelőzően a Társaság hatásvizsgálatot folytat le arra vonatkozóan, hogy az adatkezelési folyamat a személyes adatok védelmét hogyan érinti. Egymáshoz hasonló adatkezelési műveletek, amelyek hasonló kockázatokat jelentenek egyetlenegy hatásvizsgálat keretében is elvégezhetők.
A hatásvizsgálatot főszabály szerint az adatvédelmi tisztviselő végzi. Amennyiben nem ő végzi, úgy a Társaság köteles kikérni az adatvédelmi tisztviselő szakmai tanácsát.
A Társaság jelen Szabályzat 6. sz. mellékletében leírt szempontrendszer figyelembevételével elvégzi a hatásvizsgálatot.
A hatásvizsgálat elvégzését követően szükség szerint, de legalább az adatkezelési műveletek által jelentett kockázat változása esetén gondoskodik a hatásvizsgálat felülvizsgálatáról, mely során a kockázatok értékelését újra elvégzi. A kockázatok felülvizsgálatát legalább 3 évente el kell végezni.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatosan az Adatkezelő kötelezettsége továbbá a kockázatelemzés, amelynek lépései a következők:
Szükséges a kockázatforrások feltárása, melyen belül meg kell határozni a kockázati preventív és korrektív célkezelés elemeit, az erőforrás-kezelés rendszerét és el kell különíteni az objektív és szubjektív kockázati elemeket.
Az elemzés során el kell jutni a teljes kockázatértékelési rendszer kialakításáig, amelyben teljes kockázatpotenciál és kockázat prioritási sorrend (nem az intézkedési rendszerrel azonos) megállapításának kell megtörténnie. Az elemzés menetét és eredményeit írásba kell foglalni.
A kockázatpotenciálnál meg kell határozni a valószínűség szempontjából
illetve horderő szempontjából
Ez a meghatározás alapozza meg a későbbi kockázatkezelési eljárás módját mind a preventív, mind a korrektív eljárás tekintetében. A kockázatelemzés végrehajtásáért az adatvédelmi tisztviselő felel.
Amennyiben az elvégzett hatásvizsgálat azt állapítja meg, hogy az adatkezelési folyamat valószínűsíthetően magas kockázattal jár, akkor a Társaság az adatkezelési folyamat megkezdését megelőzően konzultációt kezdeményez a Hatósággal.
A konzultáció kezdeményezése során a Társaság csatolja:
A GDPR rendelkezései szerint lehetőség van hozzájárulás nélküli adatkezelésre, ha ezt valamilyen jogos érdek lehetővé teszi, feltéve, hogy az Adatkezelő eleget tesz tájékoztatási kötelezettségének. Az adatkezelés jogalapjának vizsgálata során a GDPR 6. cikk (1) bekezdése a)-f) pontjai az irányadók.
Amennyiben a jogalapot a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja jelenti, az adatkezelési folyamat akkor és annyiban lesz jogszerű, amennyiben az adatkezelés az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé.
Az adatkezelés jogszerűségének vizsgálatához a Társaság elvégez egy érdekmérlegelési tesztet, mely során az adatkezelés céljának szükségességét és az érintettek jogainak és szabadságainak arányos mértékű korlátozását vizsgálja és megfelelően alátámasztja.
Az érdekmérlegelési teszt során a Társaság azonosítja jogos érdekét az adatkezeléshez, valamint a súlyozás ellenpontját képező érintetti érdeket és az érintett alapjogot. Az egymással ellentétes jogok és érdekek súlyozásának feltételét mindig az adott eset sajátos körülményeire való tekintettel vizsgálja a Társaság. A Társaság a mérlegelés során figyelembe veszi különösen a kezelt, illetve kezelendő adat természetét és szenzitív jellegét, nyilvánosságának mértékét, az esetlegesen bekövetkező szabálysértés súlyosságát stb.
Az érdekmérlegelési teszt részeként a szükségesség és arányosság vizsgálatát is elvégzi a Társaság, amelynek értelmében a személyes adatok védelme alóli kivételeknek és a védelem korlátozásainak a feltétlenül szükséges mérték határain belül kell maradniuk. A kezelhető adatok jellege és mennyisége nem haladhatja meg a jogszerű érdekek érvényesítése céljából szükséges mértéket. Az arányosság vizsgálata a célok és a megválasztott eszközök közötti kapcsolat értékelését foglalja magában. A választott eszközök a szükségesség mértékét nem haladhatják meg, azonban az eszközöknek is alkalmasnak kell lenniük a meghatározott cél elérésére.
A súlyozás elvégzése alapján a Társaság megállapítja, hogy kezelhető-e a személyes adat.
A teszt eredményéről az érintettek tájékoztatást kapnak, melyből egyértelműen kiderül, hogy mely jogos érdek alapján és miért tekinthető arányos korlátozásnak az, hogy a Társaság az érintett beleegyezése nélkül kezeli a személyes adatot, tehát a Társaság adatkezeléséhez fűződő jogos érdeke miért múlja felül az érintett érdekeit, illetve jogait. A Társaság tájékoztatja az érintetteket a hozzájárulás hiányára tekintettel alkalmazott adatvédelmi garanciákról és az adatkezelés elleni tiltakozás lehetőségeiről.
Lehetséges forgatókönyv, melytől való eltérés jogát a Társaság fenntartja:
A Társaság jelen Szabályzat 7. sz. mellékletében leírt szempontrendszer figyelembevételével végzi el az érdekmérlegelést.
A papíralapon kezelt személyes adatok biztonsága érdekében a Társaság az alábbi intézkedéseket alkalmazza:
Amennyiben a papíralapon tárolt személyes adat kezelésének célja megvalósult, úgy a Társaság intézkedik a papír megsemmisítéséről. Ebben az esetben a Társaság kijelöl egy munkavállalót, aki a megsemmisítésért felelős. A megsemmisítésért felelős munkavállaló a megsemmisítéssel érintett szervezeti egység bevonásával állítja össze a megsemmisítendő iratcsomagot. A megsemmisítésen háromtagú Megsemmisítési Bizottság vesz részt. A megsemmisítésről jelen Szabályzat 8. sz. mellékletét kell kitölteni.
Amennyiben a személyes adatok adathordozója nem papír, hanem más fizikai eszköz, úgy annak megsemmisítésére a papíralapú dokumentumokra vonatkozó megsemmisítési szabályok az irányadóak.
A számítógépen, illetve hálózaton tárolt személyes adatok biztonsága érdekében a Társaság az alábbi intézkedéseket és garanciális elemeket alkalmazza:
Az informatikai rendszer működését saját, illetve bérelt szerver gépek szolgálják. A cégnél lévő szerver zárt helyiségben található, hozzáférése csupán a vezérigazgató által engedélyezett személyeknek van. A saját szerverek fizikai biztonságáról (klimatizálás, tűzjelzős védelem, riasztó) a Társaság, a bérelt szerverek esetében a szolgáltatást nyújtó cég gondoskodik.
A jogosultságkezelés szabályozásának célja, hogy a kiosztott jogosultságok pontosan nyomon követhetőek legyenek, dokumentált formában megőrzésre kerüljenek, valamint az egyes jogosultságokkal rendelkező személyek tevékenysége és az általuk felhasznált adatok köre ellenőrizhető legyen. Ezen adatok naprakészsége nagymértékben hozzásegíti a Társaságot a tőle elvárt, illetve általa elérhető biztonsági szint teljesítéséhez, továbbá az informatikai hálózat törvényi és szakmai normák szerinti üzemeltetéséhez.
A szabályozás kiterjed az elektronikus megfigyelőrendszerek informatikai rendszerére és az azokhoz csatlakozó eszközökre is.
Az informatikai rendszerben a jogosultságok változásait (létező jogosultságok, új jogosultságok kiosztása, módosítása, megszűnése) dokumentálni kell.
A személyes adatok biztonsága érdekében a Társaság az alábbi jogosultságkezelési előírásokat alkalmazza:
Jogosultságigénylésre, módosításra vonatkozó igényt a rendszergazdának kell jelezni.
A rendszergazda minden esetben konzultál a jogosultság megadásáról vagy módosításáról annak indokoltsága tekintetében a jogosultság birtokosával és az igénylő feletti munkáltatói jog gyakorlójával. A jogosultság megadásával vagy módosításával kapcsolatosan a vezérigazgatónak és az igénylő feletti munkáltatói jog gyakorlójának vétójoga van.
A megszületett döntést követően a rendszergazda által kijelölt munkatárs beállítja a jogosultságokat, amelyről visszaigazolást küld az igénylő felé.
A jogosultság birtokosának munka- vagy egyéb jogviszonya megszűnésével közvetlen felettesének kötelessége értesíteni a rendszergazdát, valamint a munkáltatói jogok gyakorlóját a jogosult eddig birtokolt jogosultságainak törlése érdekében.
A jogosultság megszűnése esetén a jogosult felettese a megszűntetési kérelmét jelzi a rendszergazdának, aki gondoskodik a jogosultság törléséről. Ezt követően a rendszergazda vagy az általa megbízott munkatárs visszajelzést küld a törlést kezdeményezőnek.
Áthelyezés esetén a korábbi munkakör feletti munkáltatói jogokat gyakorló felettes és az új munkakör feletti munkáltatói jogokat gyakorló felettes egyetemlegesen kötelesek gondoskodni a régi jogosultságok törlésének, módosításának vagy új jogosultságok felvételének kezdeményezéséről.
Az informatikai rendszerben a kilépő felhasználók profiljait fel kell függeszteni, használaton kívül kell helyezni. A felhasználói fiókok törlése a rendszerek ellenőrzését követően történhet meg, ha a törlés nem okoz adatvesztést.
A jogosultságok nyilvántartása a Társaság ügyviteli rendszerében történik
Az álnevesítés a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, mivel a Társaság az ilyen további információt külön tárolja, technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosítja, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni.
Az álnéven történő adatkezelést a Társaság nagyobb fokú biztonság érdekében, valamint a statisztikai célra gyűjtendő adatok vagy a fejlesztés, tesztelés, karbantartás alatt álló rendszerek esetében a tesztadatok tekintetében végez, mivel a személyes adatok álnevesítése csökkentheti az érintettek számára a kockázatokat, valamint a Társaság ezáltal könnyebben meg tud felelni az adatvédelmi kötelezettségeinek.
Az álnevesítés személyes adatok kezelése során történő alkalmazásának ösztönzése céljából lehetővé teszi az álnevesítésre irányuló intézkedések és az általános elemzés egyidejű alkalmazását a Társaság szervezetén belül. A Társaság továbbá biztosítja, hogy az ahhoz szükséges további információkat, amelyek által a személyes adatokat egy adott érintetthez lehessen kapcsolni, elkülönítve tárolják. A Társaságnál az adatvédelmi tisztviselő az, aki ugyanazon a szervezeten belül feljogosított személynek minősül.
A természetes személyeket személyes adataik kezelése tekintetében megillető jogok és szabadságok védelme megköveteli a Rendelet követelményeinek teljesítését biztosító megfelelő technikai és szervezési intézkedések meghozatalát. Ahhoz, hogy az Adatkezelő igazolni tudja a Rendeletnek való megfelelést, olyan belső szabályokat kell alkalmaznia, valamint olyan intézkedéseket kell végrehajtania, amelyek teljesítik különösen a beépített és az alapértelmezett adatvédelem elveit.
A Társaság törekszik – a GDPR-nak való megfelelés érdekében – a személyes adatok kezelésének minimálisra csökkentésére, a személyes adatok mihamarabbi álnevesítésére, a személyes adatok funkcióinak és kezelésének átláthatóságára, valamint arra, hogy az érintett nyomon követhesse az adatkezelést, a Társaság pedig biztonsági elemeket hozhasson létre és tovább fejleszthesse azokat.
Kiemelt területként kell kezelni a munkavállalók kapcsán a biztonságtudatossági képzést a szervezet informatikai és nem informatikai alkalmazottai részére.
A biztonságtudatos magatartás komoly üzleti károkat okozó hibák és támadások megelőzésében játszhat szerepet.
Nem elegendő a megfelelően kidolgozott IT biztonsági szabályzat, információbiztonsági rendelkezések és adatvédelmi és adatbiztonsági szabályozás megléte a szervezetben, a munkavállalókban rendszeres képzések, tréningek során kell tudatosítani, hogy a kialakított szabályrendszer és az IT eszközök önmagukban nem képesek garantálni a szervezet számára az adat- és információbiztonságot, ehhez a napi munkatevékenységük során felelős magatartásukkal a dolgozóknak is hozzá kell járulniuk.
A munkavállalók megfelelő képzése a képzést követően kimutathatóan kevesebb biztonsági incidenst eredményez, ami a közvetlen adatvesztésből és esetleges adatvédelmi birságból eredő károkon túl a pénzügyi eredményekben is nyilvánvalóan megmutatkozik.
A munkavállalók általános adatvédelmi-információbiztonsági tréning rendje hathavonta (kapcsolható más rendszeres képzésekhez, tréningekhez pl. tűz- és munkavédelem) egy óra időtartamban történjen. Ez vonatkozik az informatikai és nem informatikai munkavállalókra egyaránt.
Külön tréningrendet kell biztosítani az informatikai, különösen a rendszergazdai feladatokat ellátók részére. Ennek célja, hogy kizökkentse a képzés alatt állókat a megszokott munkamenetükből és feltárja előttük a rosszindulatú támadások, hekkerek által folyamatosan fejlesztett aktuális támadási szemléletet, rámutasson az aktuális trendek szerint jellemzően keresett gyenge pontokra és segítse őket abban, hogy érzékelt behatolási kísérlet esetén milyen megoldásokat preferáljanak a támadások elhárítására és a kockázat alacsony szinten tartásának érdekében.
A tisztességes és átlátható adatkezelés elve megköveteli, hogy az érintett tájékoztatást kapjon az adatkezelés tényéről és céljairól, valamint más tényezőkről.
Az érintett kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
A tájékoztatás főszabály szerint ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet az Adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetekben költségtérítés állapítható meg. A költségtérítés mértékét a felek között létrejött szerződés is rögzítheti. A már megfizetett költségtérítést vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett.
Az érintett jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
Az érintett továbbá jogosult arra is, hogy az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az Adatkezelő az érintett rendelkezésére bocsássa. Az érintett által kért további másolatokért az Adatkezelő ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmét, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani. kivéve, ha az érintett máshogy kéri.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, vagy kérje azok kiegészítését.
A valóságnak nem megfelelő adatot az adatot kezelő szervezeti egység vezetője – amennyiben a szükséges adatok és az azokat bizonyító közokiratok rendelkezésre állnak – helyesbíti, a GDPR 17. cikkében meghatározott okok fennállása esetén intézkedik a kezelt személyes adat törléséről.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték úgy azt törölni köteles, valamint az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A személyes adat az érintett kérelmére sem törölhető a GDPR 17. cikk (3) bekezdésében foglalt adatkezelések esetében.
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére a Társaság korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelési korlátozásáról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalan nagy erőfeszítést igényel. Az érintetett kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Az érintett – a GDPR 27. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek fennállása esetén – jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formában megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.
Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladattal kapcsolatos kezelése, vagy az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítése kapcsán végzett kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is.
Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen:
Az Adatkezelő a beérkezett kérelmet, illetve tiltakozást köteles a beérkezéstől számított három napon belül áttenni az adatkezelés szempontjából feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egység vezetőjéhez.
Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Ha az Adatkezelő az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – megszünteti, az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
Amennyiben az érintett jogainak gyakorlása során az ügy megítélése nem egyértelmű, az adatot kezelő szervezeti egység vezetője az ügy iratainak és az ügyre vonatkozó álláspontjának megküldésével állásfoglalást kérhet az adatvédelmi tisztviselőtől, aki azt három napon belül teljesíti.
Az Adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt, illetve az általa vagy az általa igénybe vett adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is megtéríti. Az Adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Ugyanígy nem téríti meg a kárt, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett jogorvoslati kérelmet, panaszt nyújthat be NAIH-hoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.) és élhet – lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszéknél is – bírósági jogorvoslati jogával.
Az adatkezelés helye:
Székhely: 1046 Budapest, Vécsey Károly u. 101.
A Társaság fő tevékenységi körébe az alábbiak tartoznak:
A Társaság a szolgáltatási tevékenységét érintő értékesítési, beszerzési, pénzügyi és egyéb munkafolyamatok kapcsán cégekkel, egyéni vállalkozókkal áll üzleti kapcsolatban.
Személyes adatot csak a szerződést kötő/kötni szándékozó – nem természetes személy – partner kapcsolattartója, szerződés teljesítésében részt vevő dolgozója, továbbá a Társaság saját dolgozója adatai (név, telefonszám, e-mail cím) tekintetében kezel, a szerződés teljesítése céljából.
A szerződéskötések egyéni írásbeli szerződés megkötésével vagy ÁSZF elfogadásával történnek.
Az üzleti partnerek által – a Symbol Tech fejlesztette rendszerekben és saját, valamint az általa bérelt szerverein – kezelt személyes adatok vonatkozásában a Társaság nem adatkezelő. Amennyiben az ügyféllel kötött szerződés értelmében (pl.: távoli segítségnyújtás, cégek adatainak tárolása bérelt szervereken) a Társaság rálát az üzleti partnere által kezelt személyes adatokra, azok vonatkozásában a Társaság, mint adatfeldolgozó jelenik meg.
A Társaság adatkezelési folyamataikhoz esetlegesen kapcsolódó adatfeldolgozókat és adattovábbítás címzettjeit a szabályzat 1. sz. melléklete tartalmazza.
adatkezelés célja:
a Társaság és a partner közötti szerződéses kapcsolattartás, a szerződés teljesítése, szolgáltatás igénybevételének biztosítása, valamint a szolgáltatás elvégzéséről, vásárlásról számla kiállítása
kezelt adatok köre:
számla kiállításhoz szükséges jogszabályban meghatározott adatkör;
kapcsolattartók és a teljesítésben részt vevők adatai, mint név, telefonszám, e-mail cím
adatkezelés jogalapja:
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, figyelemmel a Mt. 10. § (1) bekezdésére,
a szerződéses partner /másik fél/ jogos érdeke [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f)]
Fenti jogalap vonatkozik a szerződés megkötését megelőző, szerződéskötési szándék keretében kezelt kapcsolattartói adatokra is.
adattárolás határideje: a szerződés megszűnését követő 8 év (2000. évi C. törvény a számvitelről)
adattárolás módja: elektronikus és papíralapú
A Társaság a termékek, illetve szolgáltatások iránt érdeklődők és a termékei felhasználói részére ügyfélszolgálatot működtet.
Az ügyfélszolgálat e-mail-en, telefonon és a Társaság honlapjain, illetve „CHAT”-en keresztül is elérhető.
A Társaság ügyfélszolgálati tevékenysége körében – felhasználók esetén – személyes adatként kizárólag kapcsolattartói adatokat kezel (név, e-mail cím, telefonszám, mely cég kapcsolattartója).
A felhasználók számára szolgáltatásként nyújtott ügyfélszolgálat igénybevételének feltételeit a Társaság honlapján közzétett „Ügyfélszolgálati szolgáltatási szabályzat” tartalmazza.
Az Ügyfélszolgálat az érdeklődők/leendő partnerek kérdéseit, észrevételeit is kezeli. Az ügyfélszolgálat a kapcsolattartó/érdeklődő személy nevét, telefonszámát, e-mail címét, üzenet témáját, a kérdés, észrevétel tárgyát kezeli.
Abban az esetben, ha a megadott adatok/információk szerint egy másik adatkezelést kell megkezdeni, úgy a Társaságon belül az illetékességgel rendelkező ügyintézési pontra kerülnek az adatok, ahol az ott részletezettek szerint zajlik tovább az adatkezelés.
adatkezelés célja: kérdések, észrevételek, valamint a felhasználók körében felmerülő problémák ügyfélszolgálaton keresztül történő kezelése
kezelt adatok köre: név, cégnév, e-mail cím, telefonszám, üzenet témája, kérdés, észrevétel tárgya
adatkezelés jogalapja:
üzleti partnerek kapcsolattartói esetén a szerződés teljesítéséhez kapcsolódó GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) szerinti jogos érdek, érdeklődők esetén a GDPR 6. cikk (1) a) szerinti érintetti hozzájárulás
adattárolás határideje:
üzleti partnerek esetében a szerződés megszűnéséig,
érdeklődők esetén az adatfelvételtől számított 1 évig.
adattárolás módja: elektronikus
Amennyiben az érintett panasszal kíván élni az Adatkezelő irányába azt az alábbi módon teheti meg:
A szóban érkezett panaszt a panasszal érintett terület vezető beosztású munkatársa haladéktalanul megvizsgálja és a lehető legrövidebb időn belül orvosolja. Ebben az esetben a panasz nem kerül rögzítésre.
Ha a panaszt tevő a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszkezeléssel megbízott munkatárs a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát, személyesen közölt szóbeli panasz esetén, a panaszt tevőnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén megküldi.
A jegyzőkönyvben rögzített adatok:
Írásbeli panaszt a Társaság érdemben kivizsgálja, és a panasz közlésétől számított 30 napon belül a panasszal kapcsolatos döntésről/intézkedésről, a jogorvoslati lehetőségekről írásban tájékoztatja a panaszt tevőt.
A panaszkezelés a fogyasztóvédelmi szabályokkal összhangban történik.
adatkezelés célja: a szolgáltatás teljesítésével összefüggő panaszok, észrevételek kezelése.
kezelt adatok köre: panaszt tevő neve, lakcíme, panasztétel tárgya, időpontja, panasztétel helye, ideje, panaszt felvevő neve, aláírása, kapcsolattartási célból a panaszt tevő e-mail címe, telefonszáma.
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) c) szerinti jogi kötelezettség a fogyasztóvédelmi törvény 17/A-C. § alapján
adattárolás határideje: a Társaság a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni [fogyasztóvédelmi törvény 17/A. § (7)]
adattárolás módja: elektronikus, papíralapú.
adatkezelés célja: hátralék behajtása
kezelt adatok köre: szerződéskötéskor és megrendeléskor megadott adatok
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) f) szerint az adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges
adattárolás határideje: a hátralék kiegyenlítése, vagy a hátralékkal kapcsolatos polgári jogi igények elévülése (5 év)
adattárolás módja: elektronikus
A szolgáltatási tevékenységgel összefüggő adatkezelésekről adatkezelési tájékoztató készült, amely a szabályzat 9. sz. melléklete.
A Társaság tevékenységi körében zajló munkafolyamatai kapcsán elektronikus ügyviteli rendszerében tárolja az adott bejegyzést, rögzítést végző munkavállaló, illetve a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott személyek nevét és a rögzítés dátumát. A Társaság ezen személyes adatokat a Társaság az ügyviteli rendszerében a munkaviszony ill. a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony megszűnése után is kezeli jogos üzleti érdeke alapján.
adatkezelés célja: munkafolyamatok átláthatósága, megfelelő szolgáltatás nyújtása
kezelt adatok köre: munkavállaló neve, rögzítés dátuma
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) f) szerint az adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges
adattárolás határideje: a munkaviszony megszűnését követő 5 év (általános polgári jogi elévülési idő)
adattárolás módja: elektronikus
Ezen adatkezelésről a munkavállalók tájékoztatása a 12. sz. melléklet részét képezi.
A Társaság a munkavállalók kiválasztása során személyes adatok kezelését valósítja meg.
Az érdeklődők az esetek döntő többségében a meghirdetett állásajánlatokra tudnak jelentkezni, de nem meghirdetett álláshelyre is történhet jelentkezés, személyesen vagy a Társaság központi címére/e-mail címére küldött az önéletrajzokkal.
A megüresedett álláshely betöltését megelőzően a jelentkezővel két körös felvételi elbeszélgetésre kerül sor.
A megfelelő munkavállaló kiválasztásáért a mindenkori vezérigazgató a felelős, így a jelen adatkezeléssel összefüggő feladatok ellátása során az adatvédelmi tisztviselővel együttműködve kötelesek az érintettek jogait biztosítani.
A Társaság a munkára jelentkezés céljából érkezett személyes adatokat tartalmazó önéletrajzok (továbbiakban: CV) esetén nem tesz különbséget azok érkezésének módja között: azonos elbírálás alá esik a papíralapon és az elektronikus módon érkezett CV.
Minden, a Társaság előtt feltárt CV esetében az adatkezelésre a GDPR 6. cikk (1)a) szerinti érintetti hozzájárulás ad jogalapot.
Az adatkezeléshez adott vélelmezett hozzájárulás megdönthető, így az érintett jelen Szabályzat szerint meghatározottak alapján visszavonhatja hozzájárulását.
A Társaság a felvételt nem nyert jelentkezők önéletrajzait csak a kiválasztási folyamat végéig tárolja.
A felvételt nyert jelentkezők önéletrajza a munkaviszony létesítését követően átkerül a munkavállaló személyi anyagába, így az erre vonatkozó adatkezelési szabályokat a munkavállalókkal összefüggő adatkezelés tartalmazza.
A CV-t és az azon szereplő személyes adatokat a Társaság a Szabályzatban foglaltak szerint kezeli. Erre vonatkozóan tájékoztatást küld a Társaság. A tájékoztatás szövege a Szabályzat 10/1. sz. melléklete.
A Társaság bármely munkavállalója ajánlhatja ismerősét általánosságban vagy egy konkrét pozícióra. A Társaság minden esetben nyilatkoztatja munkavállalóját (10/3. sz. melléklet) arról, hogy felhatalmazással rendelkezik az adatok érintettjétől, hogy azokat feltárja a Társaság előtt. Ezt a nyilatkozatot az adott CV tárolási határidejéig megőrzi, majd ezt követően a CV-n szereplő adatokkal együtt megsemmisíti.
Amiatt azonban, mert az érintett hozzájárulását – a munkavállalói nyilatkozattal együtt is – a Társaság csak vélelmezni tudja, ezért minden ilyen esetben tájékoztató levelet küld az ajánlott személy számára, amelyben tájékoztatja az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról. A „Válaszlevél nem az érintettől érkező önéletrajzra” című válasz a szabályzat 10/2. sz. melléklete.
A CV alapján kiválasztott érintett adatainak további kezelése (úgy mint: alkalmasság eldöntése) már a munkaviszony létesítése céljából történik, így az azzal kapcsolatos adatkezelést a munkavállalókkal összefüggő adatkezelés tartalmazza.
adatkezelés célja: a megüresedő álláshelyek betöltésére a munkaviszony későbbi létesítése céljából, megfelelő leendő munkavállaló kiválasztása
kezelt adatok köre: név, születési dátum, anyja neve, lakcím, képzési adatok, fénykép, az érintett által megadott egyéb adatok, ajánló személyazonosító adatai, háttérellenőrzés sikerességének ténye
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) a) szerinti érintetti hozzájárulás
adattárolás határideje: az érintett törlési kérelméig, maximum a kiválasztási folyamat végéig
adattárolás módja: papíralapon és elektronikusan
A munkaviszonnyal kapcsolatos adatkezelés célja a munkaviszony létesítése, teljesítése vagy megszűnése (megszüntetése), az ezekkel kapcsolatos jogosultságok elismerése és kötelezettségek tanúsítása és a munkaviszonnyal összefüggő kedvezmények biztosítása.
A munkaviszonnyal összefüggésben kezelt adatokra és az azokat alátámasztó okiratokra vonatkozó szabályok
A Társaság az Mt. 10. § alapján a munkaviszony létesítése, teljesítése, megszűnése (megszüntetése) céljából vagy az Mt.-ből származó igény érvényesítése céljából lényeges nyilatkozat megtételét vagy lényeges személyes adat közlését követelheti. Az e során megszerzett adatot a Társaság a munkavállalóra vonatkozó személyügyi nyilvántartás részeként kezeli. Ezen nyilatkozat vagy személyes adat valódiságának alátámasztásául a nyilatkozatot vagy személyes adatot bizonyítandó a munkavállaló a Társaság ezen irányú kérésére köteles a bizonyítékul szolgáló okiratot a Társaság számára bemutatni. Amennyiben a bizonyítékul szolgáló okirat személyazonosításra alkalmas okmány, úgy a Társaság fenntartja a jogot, hogy annak valódiságát a Magyarország által működtett okmányok érvényességének ellenőrzésére szolgáló szolgáltatás igénybevételével ellenőrizze.
Ez a jelen szabályzat kibocsájtásakor:
https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/OkmanyErvenyessegLekerdezes.xhtml
Az okirat bemutatásáról és a bemutatott okiratról a Társaság feljegyzést készít, amely a Társaság által az okiratok ellenőrzésére vonatkozó nyilvántartás részét fogja képezni. A feljegyzés során a Társaság rögzíti az okiratra vonatkozó, az azonosításhoz szükséges adatokat, így különösen az okirat számát, a kiállító nevét. A nyilvántartás részét képezheti az okirat bemutatásának időpontja és az okiratot ellenőrző személy azonosítására alkalmas adat, azaz az, hogy ki számára mutatta be a munkavállaló az okiratot.
Az Mt. 10. § (3) bekezdése az okiratról másolat készítését nem teszi lehetővé. Mivel a hatóságok a hatósági ellenőrzés során a munkáltatótól a munkavállalóra vonatkozó eredeti, illetve másolatban tárolt okiratot nem kérhetnek, valamint a Társaság okiratról fénymásolatot nem készít, ezért amennyiben a munkavállaló olyan munkakörben foglalkoztatott, amelyre csak okirat megléte alapján alkalmas, úgy annak felelőssége, hogy a munkavállaló az adott okiratot minden esetben magánál tartsa, az Mt.-ből fakadó együttműködési kötelezettségének része.
Az egészségügyi alkalmassággal kapcsolatos adatokat a Társaság nem ismeri meg. A Társaság az egészségügyi alkalmasság eldöntése céljából egészségügyi szolgáltatótól származó alkalmassági eredmény alapján dönt az adott (leendő) munkavállaló egészségügyi alkalmasságáról. A Társaság így csak az egészségügyi alkalmasság tényét bizonyító adatot kezeli. A munkavállaló egészségügyi alkalmasságára vonatkozó egészségügyi különleges személyes adat kezelésének GDPR 9. cikk (1) szerinti tilalma alól a GDPR 9. cikk (2) h) pontja ad felmentést.
A megváltozott munkaképességű munkavállalókra adatkezelési szempontból azonos szabályok vonatkoznak, mint a Társaság egyéb alkalmazottjaira, ez esetben azonban bővebb a kezelt adatok köre: lásd a kezelt adatok körében. (A Társaság törvényi előírás alapján kezeli a megváltozott munkaképességű munkavállalók egészségi állapotára vonatkozó adatokat.) A megváltozott munkaképességű munkavállaló különleges személyes adata kezelésének GDPR 9. cikk (1) szerinti tilalma alól a GDPR 9. cikk (2) b) pontja ad felmentést.
A Társaság a munkavállalóiról személyzeti, valamint bér- és munkaügyi nyilvántartást vezet.
A felvett munkavállalók adatait elektronikusan és papíralapon is tárolja a Társaság. A munkavállalóknak azon személyes adatai kerülnek felvételre, amelyek a munkaviszony létesítéséhez szükségesek.
A személyzeti nyilvántartás a munkaviszonyra, illetve foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyra (pl.: önálló tevékenységként végzett megbízás, vállalkozás stb.) vonatkozó tények dokumentálására szolgáló adatkezelés. A személyzeti nyilvántartás adatai a munkavállaló munkaviszonyával kapcsolatos tények megállapítására és statisztikai adatszolgáltatásra használhatók fel. A személyzeti nyilvántartás a Társaság valamennyi munkavállalójának adatait tartalmazza.
Amennyiben a munkaviszony létesítéséhez, fenntartásához, megszüntetéséhez, az ezekkel kapcsolatos jogosultságok bizonyításához vagy kötelezettségek elismeréséhez nyilatkozat beszerzése szükséges a munkavállalótól, úgy a nyilatkozat beszerzése során a Társaság minden esetben felhívja a munkavállaló figyelmét a nyilatkozaton megadott adatokkal kapcsolatosan az adatkezelés tényére, jogalapjára, céljára.
Amennyiben a nyilatkozat érvényességéhez okmány bemutatása szükséges (személyi igazolvány, diákigazolvány), úgy a Társaság semmilyen módon nem kezeli az okmány adatait és/vagy fénymásolt vagy szkennelt képét, hanem az arra jogosult munkavállalója aláírásával tanúsítja az okmány bemutatását és annak érvényességét.
A Társaság fenntartja a jogot, hogy munkavállalók oktatására harmadik féllel szerződjön. Amennyiben az oktatás törvényileg kötött a munkaviszony ellátásához, úgy a harmadik fél a Társaság adatfeldolgozójaként dolgozza fel az adatokat, minden más oktatás esetén a munkavállaló hozzájárulásával kerül a harmadik félhez továbbításra a személyes adat.
A Társaság fenntartja a jogot, hogy béren kívüli juttatásokat biztosítson a munkavállalók részére és harmadik féllel szerződjön. Amennyiben a munkavállaló a béren kívüli juttatási elemek közül kiválasztja azon szolgáltatásokat, amelyeket igénybe kíván venni, úgy azon szolgáltatók részére a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatokat a Társaság továbbítja. A béren kívüli juttatások nyújtása esetén az adatkezelések jogalapja a GDPR 6. cikk (1) a) pontja szerinti érintetti hozzájárulás.
A szolgáltatók részletes listáját a Szabályzat 1. sz. melléklete tartalmazza.
A munkaviszony kapcsán beszerzett harmadik személy adatai (például pótszabadság, családi adókedvezmény kapcsán vagy baleset esetén értesítendő személy megjelölésekor) a szükséges adattartamot meg nem haladóan vehetők fel és kezelhetők.
Abban az esetben, ha a munkavállaló harmadik személy adatait adja meg, úgy, a harmadik személytől köteles az adatkezeléshez a harmadik személy hozzájárulását megszerezni, amellyel a Társaság igazolni tudja, hogy a harmadik személy adatainak kezelésére felhatalmazással rendelkezik. A nyilatkozat részét képezi a 11. sz. mellékletnek.
A Társaság munkavállalóira a bérszámfejtési és társadalombiztosítási elszámolási tevékenységet külső szolgáltató végzi.
adatkezelés célja: munkaviszony létesítése, teljesítése vagy megszüntetése, az ezekkel kapcsolatos jogosultságok elismerése és kötelezettségek tanúsítása és a munkaviszonnyal összefüggő kedvezmények biztosítása
kezelt adatok köre:
adatkezelés jogalapja:
GDPR 6. cikk (1) b) szerinti szerződéses kötelezettség teljesítése;
valamint a GDPR 6. cikk (1) c) szerinti jogi kötelezettség teljesítése:
illetve az érintett hozzájárulása [GDPR. 6. cikk (1) a)
adattárolás határideje: az adatkezelés céljának megvalósulásáig, főszabály szerint
adatkezelés módja: papíralapon és elektronikusan
A Társaságnál a munkavállalók jelentkezéskor beadott önéletrajzát a személyügyi anyagában tárolják, későbbi cégfejlesztés és „kiégés” elleni humánpolitikai belső felmérésék során való használat céljából.
adatkezelés célja: cégfejlesztés, „kiégés” elleni humánpolitikai felmérések
kezelt adatok köre: az érintett által az önéletrajzban megadott személyes adatok
adatkezelés jogalapja: GDPR 6 cikk. (1) bekezdés f) pont szerinti Társaság jogos érdeke
adattárolás határideje: munkaviszony megszűnése
adatkezelés módja: elektronikusan
A munkavállalói adatok kezelésére vonatkozóan a Szabályzat 12. sz. mellékleteként munkavállalói tájékoztató készült, amelynek célja a munkavállalók előzetes tájékoztatása az adatkezelésről.
A Társaság a munkavállalókon kívül egyes feladatok ellátására munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban is foglalkoztat szerződéses partnereket a GDPR és a Ptk. szabályai szerint.
E személyek adatkezelésével kapcsolatos szabályok az alábbiak:
adatkezelés célja: munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony létesítése, teljesítése vagy megszüntetése, az ezekkel kapcsolatos jogosultságok elismerése és kötelezettségek tanúsítása
kezelt adatok köre: név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím, adószám, bankszámlaszám, telefonszám, e-mail cím (foglalkoztatáshoz szükséges adatkör)
adatkezelés jogalapja: GDPR 6 cikk. (1) bekezdés b) pont szerinti szerződéses kötelezettség teljesítése
adattárolás határideje: az adatkezelés céljának megvalósulásáig, főszabály szerint
adatkezelés módja: papíralapon és elektronikusan
A munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott személyek adatkezelésére vonatkozóan a jelen Szabályzat 13. sz. mellékleteként tájékoztató készült.
Diákok/szakmai gyakorlatot teljesítők bevonása is történik az Adatkezelő tevékenységébe.
adatkezelés célja: a diákokra/szakmai gyakorlatot teljesítőkre vonatkozó munkaviszony létesítése, teljesítése vagy megszüntetése, az ezekkel kapcsolatos jogosultságok elismerése és kötelezettségek tanúsítása
kezelt adatok köre: tanuló neve, születési helye, ideje, anyja neve, adószáma, TAJ száma, telefonszám, e-mail cím
adatkezelés jogalapja:
a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 10. § (1) és (3), (felsőoktatáshoz kapcsolódó gyakorlat esetén) 230/2012. (VIII.28) Korm. rend. 18. §, Nftv. 44. § figyelembevételével;
adattárolás határideje: az adatkezelés céljának megvalósulásáig, főszabály szerint
adatkezelés módja: elektronikusan és papíralapon
A diákok, szakmai gyakorlatot teljesítő személyek adatkezelésre vonatkozóan tájékoztató készült, mely jelen Szabályzat 14. sz. mellékletét képezi.
Az Mt. 11/A. § (1)-(5) a munkavállalót a munkaviszonnyal összefüggő magatartása körében ellenőrzi a munkáltató. Ennek jogalapja a munkáltató GDPR 6. cikk (1) f) szerinti jogos érdeke. Az ellenőrzés alapja, hogy a munkavállaló a munkáltató által a munkavégzéshez biztosított információtechnológiai vagy számítástechnikai eszközt, rendszert kizárólag a munkaviszony teljesítése érdekében használhatja. Ettől eltérő megállapodás az adatkezelőnél nincs, azaz minden számítástechnikai eszköz csak és kizárólag munkaviszony teljesítése érdekében használható, így minden, az eszközön tárolt és az eszközzel generált adat az adatkezelő céges adatának minősül.
A munkáltató ellenőrzése során a munkaviszony teljesítéséhez használt számítástechnikai eszközön tárolt, a munkaviszonnyal összefüggő adatokba tekinthet be. Mivel eltérő megállapodás a munkáltató és a munkavállaló között nincsen, ezért minden, az eszközön tárolt adat a munkaviszonnyal összefüggő adatnak minősül. Az ellenőrzési jogosultság szempontjából munkaviszonnyal összefüggő adatnak minősül minden olyan adat, amely a munkaviszony teljesítése érdekében történik és a korlátozás betartásának ellenőrzéséhez szükséges adat.
A felek megállapodása alapján a munkavállaló a munkaviszony teljesítése érdekében saját számítástechnikai eszközt nem használ.
A céges mobiltelefonok használata során a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 70. §-ának (9) bekezdés ca) pontjában foglaltak az irányadóak.
A Társaság a tulajdonában álló minden eszközt ellenőrizhet, a fokozatosság elvének betartásával, valamint a munkavállaló jelenlétének biztosításával.
Az ellenőrzés tényéről az ellenőrzés céljával összefüggésben tájékoztatja az ellenőrzéssel érintett munkavállalót. A technikai ellenőrzést a rendszergazda végezheti alkalmi vizsgálatok lefolytatásával, de akár a Társaság bármely munkavállalója által kérelmezhető, amennyiben a Társaság gazdasági érdekeit veszélyeztető folyamat valószínűsíthető.
adatkezelés célja: a munkavállalók részére munkavégzés céljából biztosított információtechnológiai vagy számítástechnikai eszköz, rendszer (céges számítógép, céges laptop, céges telefon, céges e-mail fiók, internet hozzáférés) ellenőrzése.
kezelt adatok köre: az ellenőrzés során rögzített személyes adatok, így különösen magán e-mail címek, magán telefonszámok, fényképek, saját számítógépes dokumentumok, internetes böngészési előzmények, cookie-k, a munkajogviszony ellátása során észlelt jogsértés ténye, a jogsértés leírása.
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) f) szerinti Társaság jogos érdeke
Az Mt. 11/A § (1)-(5) bekezdése alapján munkáltató a munkavállalót munkaviszonnyal összefüggő magatartása körében ellenőrizheti.
adattárolás határideje: az ellenőrzéstől számított 1 év, de legkésőbb az ellenőrzéssel kapcsolatos igény elévülése
adatkezelés módja: elektronikusan
A használat szabályairól és az ellenőrzés lehetőségéről a munkavállalókat a Társaság előzetesen írásban tájékoztatja a szabályzat 12. sz. mellékletét képező munkavállalói tájékoztató megismertetésével.
A Társaság tulajdonában álló, illetve bérbe vett gépjárművei használatának és elszámolásának rendjét a vezérigazgató határozza meg.
A céges gépjárművek között vannak személyhez kötött használatra kiadott járművek és un. „kulcsos” személygépkocsi is, amit a munkavállalók szükség szerint használnak.
Menetlevél vezetése csak a meghatározott járművek tekintetében szükséges. Ebben az esetben a gépjármű vezetője a menetlevélen rögzíti a megtett utat, az indulás és érkezés idejét és a feljegyzéseket aláírásával igazolja.
Személyes adat kezelése a gépjármű igénylése esetén kitöltött dokumentumban megadott munkavállalói adatok, illetve a menetlevélben szereplő adatok tekintetében történik. Mind a menetlevelek, mind a gépjármű igényléssel kapcsolatos dokumentumok nyilvántartásba kerülnek.
adatkezelés célja: a Társaság tulajdonában lévő gépjármű(vek) használatának nyilvántartása, elszámolása, a Társaság jogos üzleti érdekeinek megfelelően a munkavállalók Mt. 11. § (1) szerinti ellenőrzése;
kezelt adatok köre: munkavállaló neve, menetlevélen: gépjárművezető neve, gépjármű által megtett út, indulás, érkezés időpontja, aláírás
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) f) szerinti Társaság jogos érdeke
Az Mt. 11/A § (1)-(5) bekezdése alapján munkáltató a munkavállalót munkaviszonnyal összefüggő magatartása körében ellenőrizheti.
adattárolás határideje: az adatkezelési cél megvalósulásáig, az ellenőrzéstől számított 1 év, de legkésőbb az ellenőrzéssel kapcsolatos igény elévülése
adattárolás módja: elektronikusan és papíralapon
A gépjárműhasználat ellenőrzésével összefüggő adatkezelésről tájékoztató készült, amelyet a munkavállalók megismertek. A munkavállalók részére készült tájékoztató jelen Szabályzat 12 sz. melléklete.
Az Mt. 52. § (1) a) kimondja, hogy a munkavállaló köteles a munkáltató által előírt helyen és időben munkára képes állapotban megjelenni.
Az Mvt. 2. § (3)-ban kapott felhatalmazás alapján az alábbiak szerint határozza meg az alkoholos befolyásoltságra vonatkozóan az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeinek megvalósítását:
Az Mvt. 60. § (1) alapján a munkavállaló csak biztonságos munkavégzésre alkalmas állapotban, a munkavédelemre vonatkozó szabályok, utasítások megtartásával, a munkavédelmi szabályoknak megfelelően végezhet munkát. A munkavállaló köteles munkatársaival együttműködni és munkáját úgy végezni, hogy ez saját vagy más egészségét és testi épségét ne veszélyeztesse.
A Társaság minden munkakörre vonatkozóan tiltja, hogy a munkavállalói alkoholos befolyásoltság alatt tartózkodjanak a munkavégzés területén. Ez vonatkozik arra az esetre is, ha a munkavállaló munkaidején túl, már/még nem munkavégzési céllal tartózkodik a területen, lévén az alkoholos befolyásoltság alatt álló személy veszélyezteti mások biztonságos munkavégzését. Tilos a Társaság területére vagy amennyiben az nem azonos vele, úgy a munkavégzés területére alkoholos befolyásoltság alatt belépni, ott alkoholt fogyasztani, alkoholos befolyásoltság alatt munkát végezni.
Jelen szabály alól indokolt esetben csak a vezető tisztségviselő adhat írásos felmentést.
A biztonságos munkavégzés feltételeit veszélyeztetheti a munkára képes állapot hiánya, így az alkoholos befolyásoltság. Emiatt a munkavállalónak nem csak a munkavégzésre történő megjelenéskor kell munkára képes állapotban lennie, hanem ezt az állapotát egészen a munkaideje lejártáig köteles megőrizni.
A munkavállaló munkája ellátása során nem veszélyeztetheti sem a maga, sem pedig más egészségét és testi épségét.
A Társaság a biztonságos munkavégzés követelményeit kialakítandó kötelezettségénél fogva köteles rendszeresen meggyőződni arról, hogy a munkavállalók megtartják-e a rájuk vonatkozó rendelkezéseket. A munkajogi előírások betartásának ellenőrzésére vonatkozó szabályokat mind az Mt., mind az Mvt. pontosítja.
Mt. 11/A.§ (1) A munkavállaló a munkaviszonnyal összefüggő magatartása körében ellenőrizhető. Ennek keretében a munkáltató technikai eszközt is alkalmazhat, erről a munkavállalót előzetesen írásban tájékoztatja.
Mvt. 54. § (7) b) Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés érdekében a munkáltató köteles rendszeresen meggyőződni arról, hogy a munkakörülmények megfelelnek-e a követelményeknek, a munkavállalók ismerik, illetve megtartják-e a rájuk vonatkozó rendelkezéseket.
A munkavédelmi felelősön túl az ellenőrzése jogosult személyek a következők:
Az alkoholos befolyásoltság ellenőrzése azonban a fentiekkel összhangban sem járhat a munkavállaló emberi méltóságának megsértésével – így az ellenőrzést végző személy nem élhet vissza ellenőrzési jogával, illetve azt nem gyakorolhatja annak rendeltetésével ellentétesen, például, ha a vizsgálatot naponta többször indok nélkül vagy személyes bosszúból folytatja, de az is jogszerűtlen, ha jogkörrel nem rendelkező személy rendeli el a vizsgálatot.
Az ellenőrzés pontos menete:
Abban az esetben, ha a munkavállaló munkára alkalmatlannak minősül (pozitív eredmény vagy együttműködési kötelezettség megszegése), a munkavállaló felett munkáltatói jogkörrel rendelkező személy köteles a munkavállalót felmenteni a munkavégzés alól.
adatkezelés célja: munkára alkalmas állapot ellenőrzése munkavédelmi célból
kezelt adatok köre: az ellenőrzés eredménye, időpontja, munkára alkalmas állapot ténye, ellenőrzést végző személy adatai, ellenőrzés alá vont munkavállaló adatai. Ha az ellenőrzött személy vitatja az eredményt, akkor annak ténye is, illetve pozitív minta esetén, ha lemond a vérvizsgálat jogáról, ennek ténye is.
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) f) a Társaság jogos érdeke, figyelembe véve
a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 60. § (1), valamint a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 11/A. § bekezdés előírásait
adattárolás határideje: az ellenőrzésből fakadó jogok és kötelezettségek által megalapozott igények érvényesítésére nyitva álló határidő
adatkezelés módja: papíralapon
Az ellenőrzési folyamatról a munkavállalók részére részletes tájékoztató készült, melyet a munkavállalók megismertek. A tájékoztató a Szabályzat 12. sz. melléklete.
A Társaság marketing-kommunikációs tevékenysége során több esetben is kezel személyes adatokat.
A Társaság rendelkezik Facebook oldallal, mely a https://www.facebook.com/SymbolTech/linken érhető el. Az oldalt a Társaság üzemelteti.
Az oldalon a Társaság közzétehet személy adatokat, fényképeket. A közzététel lehetőségéről a Társaság minden esetben előre tájékoztatja az érintetteket.
A Társaság több saját honlapot is üzemeltet.
A látogatókról személyhez kötött információkat automatikusan gyűjt a weblap Google Analytics által (IP cím, tartózkodási idő, helyrajzi adatok felhasználói szokások stb.), melyek a honlap látogatottsági statisztikáját szolgálják. Ennek során sütik (cookies) kerülnek elhelyezésre a látogató számítógépein.
A honlap megtekintése során automatikusan rögzítésre kerül a felhasználó látogatásának kezdő és befejező időpontja, illetve egyes esetekben – a felhasználó számítógépének beállításától függően – a böngésző és az operációs rendszer típusa. Ezen adatokból a rendszer automatikusan statisztikai adatokat generál.
A honlapokon lehetősége van a látogatónak a Társasággal történő kapcsolatfelvételre, az ügyfélszolgálat elérésére, demo letöltésére. Mivel ezek azonban mind önálló adatkezelési célnak minősülnek, ezért azokat a Társaság külön kezeli és szabályozza.
adatkezelés célja: a honlap látogatóiról személyhez kötött, automatikus adatrögzítés a felhasználási szokásokról Google Analytics, valamint cookiek segítségével
kezelt adatok köre: IP cím, tartózkodási idő, helyrajzi adatok felhasználói szokások, számítógép beállításától függően – a böngésző és az operációs rendszer típusa
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) a) szerinti érintetti hozzájárulás
adattárolás határideje: az adatkezelési cél megvalósulásáig, de maximum a rögzítéstől számított 2 évig
adattárolás módja: elektronikus
A honlapon történő adatkezelésre tájékoztató készült, amely jelen Szabályzat 15. sz. melléklete
Az Adatkezelő lehetőséget biztosít arra, hogy az által üzemeltetett honlapokon keresztül a látogató online felvegye vele a kapcsolatot. Az üzenet elküldéséhez az alábbi adatok megadása szükséges: kapcsolattartó neve/név, e-mail címe, telefonszáma, üzenet témája/tárgya, kérdés, észrevétel. Az üzenet elküldésére az Adatvédelmi tájékoztató elfogadása (check boksz kipipálása) esetén van lehetőség.
Jelen adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása [GDPR 6. cikk (1) a)].
Abban az esetben, ha a megadott adatok/információk szerint egy másik adatkezelést kell megkezdeni, úgy a Társaságon belül az illetékességgel rendelkező ügyintézési pontra kerülnek az adatok, ahol az ott részletezettek szerint zajlik tovább az adatkezelés.
adatkezelés célja: a Társasággal történő kapcsolatfelvétel elősegítése
kezelt adatok köre: név, cégnév, e-mail cím, telefonszám, kapcsolatfelvétel tárgya, üzenet szövege
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) a) szerinti érintetti hozzájárulása.
adattárolás határideje: a kapcsolatfelvételi ügy elintézéséig (a cél megvalósulásáig)
adattárolás módja: elektronikus
A Társaság lehetőséget biztosít honlapon keresztül történő megrendeléshez. Megrendeléseket kizárólag cégek adhatnak le, így a megrendelés során a Társaság személyes adatként csak kapcsolattartói adatokat kezel, a megrendelő másik fél jogos érdeke alapján.
Az adatkezelést lsd. a szolgáltatási tevékenységhez kapcsolódó adatkezelések résznél.
A honlap látogatóknak lehetőségük van az ügyviteli rendszerek demo-ját letölteni a Társaság honlapján keresztül.
Egy forma kitöltésével a látogató megadhatja a letöltéshez szükséges releváns adatokat. Az adatok elküldésére azonban csak akkor van lehetősége az érintettnek, ha elfogadja a Társaság adatkezelési szabályait, ezt egy jelölőnégyzet bejelölésével teheti meg, máskülönben nem tudja megkezdeni a letöltést.
A Társaság fenntartja a jogot, hogy amennyiben az érintett a letöltés során megadja telefonszámát, úgy megkeressék telefonon keresztül véleménynyilvánítási célból, valamint, hogy kíván-e vásárolni az ingyenes próbaverzió használata után.
A Társaság fenntartja a jogot, hogy amennyiben az érintett a letöltés során megadja e-mail címét, úgy megkeressék e-mailen keresztül véleménynyilvánítási célból, valamint, hogy kíván-e vásárolni az ingyenes próbaverzió használata után.
adatkezelés célja: ügyviteli szoftver demo változatának letöltését követően a letöltő személy üzletszerzési célú megkeresése.
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont szerinti Társaság jogos érdeke
kezelt adatok köre: választott programváltozat, cégnév, kapcsolattartó neve, telefonszám, e-mail cím, megrendelt termék (személyes adatnak csak a kapcsolattartói adatok minősülnek)
adattárolás határideje: demo változat letöltését követő 1 év
adattárolás módja: elektronikus
A Társaság hírlevelet üzemeltet, melyre az érdeklődő a Társaság weboldalain keresztül neve és e-mail címe megadás mellett iratkozhat fel. Mivel az e-mail cím a jelenleg érvényes jogi álláspontok szerint relatív személyes adatnak számít, ezért az Adatkezelő minden e-mail címet a személyes adatokat illető védelemmel kezel.
Az adatbázisba e-mail cím ezért főszabályként csak az érintett hozzájárulásával és külön kérelmére kerülhet be. Ahhoz, hogy az érintett hozzájárulhasson az e-mail címének a Társaság általi kezeléséhez, a Társaság minden esetben részletesen tájékoztatja az érintettet az adatkezeléssel kapcsolatos, minden releváns tényről, így a tájékoztató minden esetben tartalmazza a GDPR. 13. cikkében foglalt tartalmi elemeket.
A Társaság minden esetben biztosítja az előzetes tájékozódáshoz és az önkéntességhez való jogot.
A Társaság a hírlevélküldést minden esetben önálló adatkezelési célnak minősíti, nem kapcsolja össze más célokkal, például a szolgáltatás igénybevételével. Ezért minden esetben külön nyilatkoztatja az érintettet minden eltérő célról, így például a szolgáltatás igénybevételéről és a hírlevélküldéshez való hozzájárulásról is, amennyiben egy adatfelvételi felületen történt az adatok megadása.
A hírlevélről az érintett e-mail cím használója bármikor, ingyenesen, közvetlenül leiratkozhat.
adatkezelés célja: a feliratkozók részére hírlevél küldése
kezelt adatok köre: érintett neve (vezetéknév és keresztnév), e-mail címe
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) a) szerinti érintetti hozzájárulás
adattárolás határideje: a hírlevélszolgáltatás üzemeltetésének végéig, az érintett leiratkozási nyilatkozatát követően azonnal
adattárolás módja: elektronikus
A hírlevél küldéssel kapcsolatos adatkezelésről tájékoztató készült, amely a Szabályzat 16. sz. melléklete.
A Társaság székhelyén vagyonvédelmi célú riasztórendszer üzemel. A munkavállalók a bejárathoz kulccsal, a riasztóhoz egyedi kóddal rendelkeznek. A kulcs és riasztókód az érintetteknek dokumentáltan kerül kiadásra, így személyes adat kezelése történik.
A riasztórendszer a nyitás-zárás kódját nem naplózza, így ezen a területen nem történik adatkezelés.
adatkezelés célja: vagyonvédelmi rendszer működtetése
kezelt adatok köre: név, illetve a kulcs, riasztókód kiadásakor dokumentált adatok,
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) f) szerinti jogos érdek
adattárolás határideje: kulcs illetve riasztókód kiosztásának változását követő….ig
Rendkívüli esemény minden olyan, az átlagostól jelentősen eltérő esemény, körülmény, amely az objektumban tartózkodó személyek életét, testi épségét vagy az ott található anyagi javakat tekintve súlyos következményekre vezethet vagy reális esélye van annak, hogy vezetni fog és ezzel az objektum működésében komoly zavart okoz.
A területen a Társaság által megbízott személy/személyek vesznek fel vagyonvédelmileg releváns eseményekről jegyzőkönyvet. A jegyzőkönyvben az alábbi adatok megadása szükséges: a jegyzőkönyv kitöltésének dátuma, a jegyzőkönyvet felvevő személy neve, aláírása, vizsgált személy neve, aláírása, vizsgált személy születési neve, születési helye, ideje, anyja neve, lakcíme, tartózkodási helye és a cselekmény leírása. Jelen adatok relatív személyes adatok, azaz a GDPR szerinti személyes adattá is válhatnak.
adatkezelés célja: vagyonvédelmi rendkívüli események kivizsgálása
kezelt adatok köre: a jegyzőkönyv kitöltésének dátuma, a jegyzőkönyvet felvevő személyneve, aláírása, vizsgált személy neve, aláírása, vizsgált személy születési neve, születési helye, ideje, anyja neve, lakcíme, tartózkodási helye és a cselekmény leírása
adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) f) szerinti jogos társasági érdek érvényesítése
adattárolás határideje: az esemény kivizsgálása, az abból fakadó jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatos igényérvényesítésre nyitva álló határidő
adattárolás módja: papíralapon
A vagyonvédelmi adatkezelésről a munkavállalók részére részletes tájékoztató készült, melyet a munkavállalók megismertek. A tájékoztató a Szabályzat 12. sz. melléklete.
Munkavállalói beléptetés
A Társaság székhelyén elektronikus beléptető rendszer működik. A munkavállalói beléptetés névre szóló beléptetőkártyával történik.
A beléptető kártyák kódját a munkavállalókhoz kapcsolva a Társaság külön nyilvántartásban rögzíti. A kártyák egyedi azonosítással jelentkeznek be a rendszerbe, ami tárolja, hogy az adott kártyával mikor lett nyitva a bejárati ajtó.
A belépőkártya használatakor az alábbi adatok kerülnek rögzítésre: munkavállaló neve, kártya azonosító száma, be-és kilépés ideje. Az adatokat a Társaság tárolja, azokra kizárólag a Társaság erre feljogosított munkavállalója lát rá.
adatkezelés célja: épületbe történő be- és kilépés rögzítése, valamint jogosulatlan belépés megakadályozása, munkaidő nyilvántartása
kezelt adatok köre: a belépés ideje, a belépő azonosító száma;
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) f) szerinti jogos érdek
adattárolás határideje:
[A Társaság ezen tárolási időtartamot érdekmérlegelési teszttel alátámasztva saját döntése szerint más időtartamban is meghatározhatja, annak függvényében, hogy a cél eléréséhez mennyi ideig van szüksége az adatokra. Szabályzatban, tájékoztatókban átvezetendő]
adattárolás módja: elektronikusan
Az ügyfelek/eseti belépők a munkavállalókkal való egyeztetés után tudnak belépni, adatkezelés esetükben nem történik.
A beléptetés folyamatról a munkavállalók részére részletes tájékoztató készült, melyet a munkavállalók megismertek. A munkavállalók részére készült tájékoztató jelen szabályzat 12. sz. melléklete.
Név: Symbol Tech Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1046 Budapest, Vécsey Károly u. 101.
Alapítás éve: 2005
Cégjegyzékszám: 01-10-047406
Adószám: 23932247-2-41
Közösségi adószám: HU23932247
Vevőforgalmi bankszámlaszám (Unicredit):
10918001-00000079-58470000
HU89 1091 8001 0000 0079 5847 0000
Azért használunk Cookie-kat, hogy a legjobb élményt biztosíthassuk önnek weboldalunkon. Ha beállításait módosítása nélkül folytatja, beleegyezik, hogy minden Cookie-t elfogad a Symbol Tech weboldaltól. További info
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.