Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A leggyakrabban felmerülő kérdésekre itt azonnal választ kaphat
Általános
Mivel foglalkozik a Symbol Tech Zrt.
A Symbol Tech Zrt. egy tisztán szoftverfejlesztéssel, azon belül ügyviteli megoldások tervezésével és kivitelezésével, bevezetésével foglalkozó, magyar tulajdonú vállalkozás.
Mi a Symbol Ügyvitel?
A Symbol Ügyvitel a Symbol Tech Zrt. saját tervezésű és fejlesztésű dobozos ügyviteli rendszere. A dobozos kifejezés azt jelenti, hogy saját ötletek és tapasztalatok alapján előre gyártott termékről van szó. Mivel cégünk saját fejlesztése (nem egy külföldi rendszer honosítása), így lehetőségünk van az igényekhez igazítani a terméket.
Hogyan választhatok a programváltozatok közül?
Az Office és Professional változatok készletkezelő (és gyártás-nyilvántartó) programok, amelyek szintén alkalmasak számla kiállítására.
Hány cég nevében használhatom a programot?
Minden programunk egy cég nevében történő számla (és egyéb bizonylat) kiállítására készült. Több cég használata esetén minden céghez meg kell vásárolni a programot, de a számítógépen elég egy példányban telepíteni a Symbol Ügyvitelt.
Amennyiben a céges szoros kapcsolatban vannak egymással (vevőtörzs közös és terméktörzs közel azonos) úgy már dobozos termékeinkben is elérhető a többcéges működés, amelyről ide kattintva kaphat bővebb információt.
Külföldi cég nevében használhatom-e a programot?
A Symbol Ügyvitel termékeket a magyar piacra, a magyar szabályok alapján terveztük és építettük. Akadálya nincs, hogy Ön egy külföldi cég nevében állítson ki vele számlát, de a törvényi követelmények és a jogszabályi megfelelés csak Magyarország területére érvényes.
Kipróbálhatom-e a programot vásárlás előtt?
Programunk DEMO verziója pont erre szolgál. A DEMO verzió megegyezik a megvásárolható programmal, csupán a termékkulcs hiánya miatt az alábbi megszorítások érvényesek:
- DEMO felirat a bizonylatok fejlécében
- Frissítés nem elérhető, újabb telepítőkészlet nem futtatható
A DEMO verzió az alábbi többlet tulajdonságokkal bír:
- Példa adat betöltés (200 termék, 500 vevő, kipróbálási célból)
- Minden programváltozat kipróbálható, könnyen tud váltani az Easy, Standard, Office és Professional modulok között, élesben ki tudja próbálni, hogy melyik modul mit tud
Megfelel-e a program a jogszabályoknak?
Cégünk a folyamatos fejlesztés egy jelentős részét arra fordítja, hogy az aktuális jogszabályoknak és rendeleteknek megfeleljen a program. Sürgős esetben azonnali szoftver verzió kiadásával is eleget teszünk a törvényi követelményeknek.
Összekapcsolható-e webáruházzal?
A Symbol Ügyvitelhez fejlesztett WebSyX modul segítségével tetszőleges webáruházzal összekapcsolható. A Symbol Ügyvitel szinte minden adata feltölthető a webes rendszerbe, a rendelések pedig automatikusan letöltésre kerülnek.
Telepítés, frissítés
Honnan tudom letölteni a programot?
A DEMO letöltés menüpontban vagy az alábbi gombra kattintva letöltheti a DEMO változatot.
Mekkora a telepítőkészlet?
A teljes telepítőkészlet mérete kb. 75Mb. Ez már tartalmazza a .NET 2.0 keretrendszert és a Firebird 2.1 adatbáziskezelőt is.
Szüksége van-e Internetre a telepítéshez?
A telepítőkészlet tartalmaz minden szükséges összetevőt a 64bites operációs rendszereken történő telepítéshez. A régebbi, 32bites operációs rendszerek összetevőit a telepítő az Internet segítségével szerzi be. Emiatt elképzelhető, hogy szükség lesz Internet kapcsolatra.
Mennyi idő a telepítés?
A telepítés sebessége a számítógép(ek)től függ. A központi gépre való telepítése sem vesz igénybe többet pár percnél, a munkaállomásokra történő telepítés pedig ennél is gyorsabb. A program első indítása során jön létre az üres adatbázis, ennek ideje 2-5 perc közé tehető.
Honnan értesülök a frissítésekről?
A frissítésekről a kiadás utáni órákban a weboldalunkon és személyre szabott hírlevélben értesítjük ügyfeleinket. Valószínűleg ennél korábban már a Symbol Ügyvitel program is jelezni fogja (felhasználói beállítás függvénye), hogy újabb verzió jelent meg.
Hogyan frissíthetem a programot?
Amennyiben frissítés jelent meg, úgy ezt több helyről is elérheti:
- A Symbol Ügyvitel programban a Súgó/Programfrissítés keresése menüpontban ellenőrizheti, hogy a legújabb programváltozattal rendelkezik-e? Ha van újabb változat, úgy a Symbol Ügyvitel letölti azt, majd kilép és elindítja a telepítőt/frissítőt.
- A DEMO verziónk minden esetben megegyezik a legújabb éles verzióval. Töltse le a DEMO változatot és indítsa el a telepítőt. Ha a telepítő érzékel egy már telepített programot, akkor automatikusan átkapcsol frissítő üzemmódba. Amennyiben a frissítés lehetősége fenn áll, úgy a frissítés egy gombnyomással megtörténik.
Hogyan élesíthető a program?
A Symbol Ügyvitel a termékkulcs beállításával élesíthető. Ezt megteheti az Eszközök/Cégadatok varázsló utolsó lapján, vagy a DEMO változat főablakának alján megjelenő sárga csíkban is.
Mivel a Symbol Ügyvitel DEMO és éles változata nem különbözik egymástól, ezért lehetőség van a már több gépre telepített, kipróbált és beállított DEMO rendszer élesítésére is, ha abban nincsenek valótlan adatok, próba bizonylatok.
Milyen operációs rendszeren fut a Symbol?
A Symbol Ügyvitel egy Windows-os alkalmazás, amely futtatható Windows 10 és Windows 11 asztali operációs rendszereken és futtatható Windows 2016, Windows 2019 és Windows 2022 szerver platformokon. A Microsoft által már nem támogatott operációs rendszeren a program futtatása hosszútávon nem biztosított.
Milyen egyéb szoftverekre van szükség?
Egy „üres” operációs rendszeren, további egyéb programok nélkül alkalmas a Symbol Ügyvitel minden funkciójának használatára. Az esetleges kiegészítő hardver elemek (lapolvasó/scanner, vonalkódolvasó) használatához szükség lehet a gyári meghajtó programokra.
Microsoft Office szükséges-e?
A Symbol Ügyvitel a Microsoft Office csomag nélkül képes adatokat exportálni és importálni is XLS, XLSX és CSV fájlokba. Ezért Microsoft Office csomag nem szükséges a számítógépre, az ingyenes alternatívák (FreeOffice, OpenOffice, LibreOffice, stb.) használatának semmi akadálya.
Milyen számítógép szükséges?
A Symbol Ügyvitel futtatásához egy átlagos irodai számítógépre van szükség, amely teljesíti az alábbi követelményeket:
- 2GHz-es vaqy gyorsabb processzor, legalább 2 mag
- 4GB RAM
- 4GB szabad tárterület (külön szerver esetén a kliens tárterület csak 256MB)
- 1024×768 pixel felbontású kijelző
Öt felhasználó felett már saját, dedikált szerverre van szükség, amely teljesíti az alábbi követelményeket:
- 3GHz-es vaqy gyorsabb processzor, legalább 4 mag
- 8GB RAM (Windows Server esetén 16GB ajánlott)
- 16GB szabad tárterület (cég mérettől függően több is lehet)
Elérhető-e felhőben?
A Symbol Cloud szolgáltatásunk a Symbol Ügyvitel rendszer felhőben történő szolgáltatását jelenti. Kezdeti beruházás nélkül, havi díjas előfizetés keretében veheti igénybe a bárhonnan elérhető ügyviteli szolgáltatást. Bővebb információt ide kattintva kaphat.
Fut-e a program Linux-on?
A program felhasználói felülete egy Windows-os alkalmazás, amely nem futtatható Linux operációs rendszeren. A Symbol Ügyvitel adatbázisát viszont telepítheti Linux/Unix rendszerekre. A Firebird SQL telepítését ebben az esetben az Ön rendszergazdájának kell elvégeznie.
A Linux operációs rendszerek közül a Debian az, amelynél komolyabb műveletek szükségesek. Erről ide kattintva kaphat bővebb információt.
Fut-e a program iOS/Apple rendszereken?
A program felhasználói felülete Windows-os, de az egyre olcsóbban és könnyebben elérhető vállalati környezetek lehetővé teszik, hogy távoli asztal (RDP) szolgáltatás alatt fusson a Symbol Ügyvitel. Erről több információt ide kattintva kaphat.
Telepíthető-e a program NAS-ra?
A Symbol Ügyvitelhez szükséges szerver lehet Windows-os vagy Linux-os szerver. Mindkettőn üzemeltethető a FirebirdSQL adatbáziskezelő. A NAS-ok általában fájlmegosztásra használhatóak, a rajtuk futó Linux operációs rendszer elvileg alkalmas bármilyen Linux program futtatására, de a gyártók nem garantálják, hogy ez a jövőben is így lesz. A gyakorlatban érdemes egy üzleti célú, valódi szervert beállítani a Symbol Ügyvitel használatához.
Telepíthető-e Raspberry Pi-re?
A Raspberry Pi egy bankkártya méretű mini számítógép, amelyre telepíthető Linux jellegű operációs rendszer. A hardver azonban kutatási, oktatási célokat szolgál, teljesítményét tekintve nem képes lépést tartani egy átlagos, ami szerverrel sem. Az erre való telepítés nem javasolt.
Terméktámogatás
Mi a terméktámogatás?
A terméktámogatás egy, a már megvásárolt programhoz kapcsolódó szolgáltatás, amely az alábbiakat tartalmazza:
- Ügyfélszolgálati segítség e-mailben: ugyfelszolgalat@symboltech.hu
- Ügyfélszolgálati segítség telefonon: (1) 445-14-04
- Jogszabályilag helyes programváltozat elérhetősége
- Programfrissítések telepítési lehetősége
- NAV igazolás kiállítási lehetősége
Mekkora a terméktámogatási ciklus?
A terméktámogatás minden esetben 12 naptári hónap. A program megvásárlásával együtt (az ár tartalmazza) automatikusan életbe lép a 12+ hónap (következő év azonos hónapjának utolsó napjáig) terméktámogatás. A terméktámogatás lejárta előtt három héttel kollégáink automatikusan kiküldik a díjbekérőt, amely a terméktámogatás következő éves díját tartalmazza. Az összeg beérkezése után a terméktámogatás egy évvel meghosszabbodik.
Mennyi a terméktámogatás?
A terméktámogatás mértéke a megvásárolt program aktuális listaárának 40%-a évente.
A terméktámogatás kiszámításakor beleértendő:
- Alapprogram ára
- Kiegészítő modulok
- Egyedi fejlesztések
A terméktámogatás kiszámításakor nem értendő bele:
- Oktatás
- Konzultáció
- Kiszállás
Újra igénybe vehető-e a lejárt terméktámogatást?
A terméktámogatás egy folyamatos kapcsolat a vevő és a szoftvergyártó cég között. Megszakított, eseti jellegű terméktámogatási szolgáltatásra nincs lehetőség.
A lejárt terméktámogatás újbóli igénybe vétele csak úgy lehetséges, ha a ki nem egyenlített (terméktámogatás nélküli időszakra vonatkozó) díj egy összegben kiegyenlítésre kerül. Ekkor a terméktámogatás szolgáltatás újra elérhetővé válik.
Hova fordulhatok, hol kérdezhetek?
Webes szakértői segítség: Kérdezek
Ügyfélszolgálati segítség e-mailben: ugyfelszolgalat@symboltech.hu
Ügyfélszolgálati segítség telefonon: (1) 445-14-04
Üzemeltetés
Hol módosíthatom a cégadataimat?
Az Eszközök/Cégadatok varázsló segítségével módosíthatja cégadatait, beleértve a cég nevét, adószámát (és egyéb közigazgatási adatait), címét, a kapcsolati adatokat és a céglogót. A varázsló utolsó fülén van lehetőség a termékkulcs módosítására is.
A termékkulcs a cégnévvel betűpontosan van összefüggésben, ezért a cégnév változása minden esetben a termékkulcs módosítását teszi szükségessé.
Hogyan tudhatom biztonságban az adataimat?
A Symbol Ügyvitelben tárolt minden adat az adatbázisban van. A csatolt dokumentumok, cégadatok és a már mentett számlaképek is itt kapnak helyet. Az adatbázisról készült biztonsági mentés mindent tartalmaz, ami szükséges a teljes adathalmaz visszaállításához.
Hogyan tudok biztonsági mentést készíteni?
Biztonsági mentés készíthető az Eszközök/Adatbázisok karbantartása menüpont alatt (több adatbázis esetén) vagy az Eszközök/Gyors biztonsági mentés menüpont alatt (aktuális adatbázist menti). Az alapértelmezett felhasználói beállítások esetén a mentésre a program 10 naponta figyelmezteti is a felhasználóit.
A mentést nem elég elkészíteni! Azt biztonságos helyen, lehetőleg több példányban érdemes megőrizni. A teljes biztonság érdekében legalább az utolsó három mentés megléte szükséges!
Hogyan kell évet váltani?
A régi típusú rendszerekkel ellentétben a Symbol Ügyvitelben nem kell egy évet lezárni és egy újat nyitni, az év eleji adatok újbóli megadására nincs szükség. Minden adat folyamatosan tárolódik, a bizonylatok folyamatosan sorszámozódnak, a bizonylatok kelte alapján pedig a sorszámozás automatikusan újraindul, ha az új évben kerül kiállításra egy bizonylat.