Online számla állapotok
Az online számlák listáján, nyomon tudjuk követni a NAV irányába felküldött számláink feltöltésének sikerességét.
Küldés alatt/hiba felirat esetén már a számla NAV felé történő elküldése sem volt sikeres, ez akkor fordulhat elő, ha például a NAV-tól kapott regisztrációs adatok közül hibásan írtuk be a cserekulcsot. A kulcs megfelelő beírását követően a szinkronizáció néhány perc múlva automatikusan helyre fog állni.
Abban az esetben, ha a NAV sikeresen befogadta számlánkat a Beküldve állapotot fogjuk visszakapni, ebben az esetben nincs semmi teendőnk az adott számlát illetően.
Beküldve/Figyelmeztetés feliratot kapunk vissza, ha a számlát befogadta a NAV, de valamilyen szabálytalan információt talál a számlánkon, ebben az esetben a beküldött számlával nincs további teendőnk, a jövőben viszont törekednünk kell arra, hogy a figyelmeztetésben olvasható hibát ne kövessük el ismét, mikor hasonló számlát állítunk ki.
Elutasítva/Hiba feliratot kapunk vissza, ha hibás, vagy hiányzó adattartalom, vagy valamilyen technikai probléma miatt nem tudja a NAV befogadni a számlánkat. Ebben az esetben a visszakapott hibaüzenetben található problémát kell megpróbálnunk orvosolni. Hibás, vagy hiányzó adattartalom esetén annak javítása, vagy pótlása után a számlánk az Online számla újraküldése funkcióval beküldhető.
A technikai érvénytelenítés akkor merül fel, amikor maga a kiállított számla helyes, azonban a róla teljesített adatszolgáltatás helytelen, és ennek az oka csak és kizárólag informatikai hibából ered. Ebben az esetben, módosító vagy érvénytelenítő számla kiállítása nem indokolt, kizárólag a számláról készített adatszolgáltatást szükséges érvényteleníteni.
Ebben az esetben szigorúan a Beküldve, vagy Beküldve/Figyelmeztetés státuszú számlánkat kijelöljük és a Technikai érvénytelenítés ikonra kattintva a megjelenő ablakban kiválasztjuk az érvénytelenítés okát, majd ezt részletezzük, ezt követően pedig beküldjük.
Kiemelten fontos, hogy a technikai érvénytelenítést a NAV online számla webes felületén jóvá kell hagyni, csak ezt követően tudjuk újra beküldeni a helyes adattartalommal ellátott számlánkat.