Szállítói árak működése
A Symbol Ügyvitel Enterprise változatában lehetőség nyílik szállítóink árainak rögzítésére is, amennyiben rendelkezünk az úgynevezett Szállítói rendelés generálás – MRP modullal. Ez több szempontból is hasznos lehet, egyrészt követni tudjuk az aktuális akciókat, másrészt meg tudjuk határozni a legelőnyösebb beszerzési forrásokat is. Mint számos más, a termékhez kapcsolódó adatot, ezeket a szállítói árakat is a termék adatlapján tudjuk rögzíteni.
A Szállítói árak gomb megnyomásával átkerülünk arra a felületre, ahol ezeket az árakat rögzíteni tudjuk. Itt az Új gomb megnyomásával fel tudjuk vinni a rendszerbe, hogy melyik szállítótól, milyen időponttól, milyen pénznemben, milyen áron, mekkora készlet áll rendelkezésre, amit szükség esetén meg tudunk rendelni.
Amikor az összes lehetséges szállítótól megkaptuk a szükséges adatokat és felvittük őket a rendszerbe, meg tudjuk állapítani, hogy egy hozzánk beérkezett adott mennyiségre vonatkozó rendelés esetén melyik szállítótól érdemes rendelni, hiszen látjuk, hogy hol mekkora raktárkészlet áll rendelkezésre, és a szükséges mennyiséggel rendelkező szállítók közül melyik az, amelyik a legkedvezőbb áron kínálja a terméket.
Nagyvállalati rendszerünk MRP modulja ezeket az adatokat automatikusan a rendelkezésünkre bocsájtja úgy, hogy az összes nyitott rendelésünket összesíti, ellenőrzi a hozzájuk tartozó készletet és a rögzített szállítói árak alapján meghatározza azt a listát, amiből kiderül, hogy melyik szállítónktól melyik termékből mennyit érdemes rendelnünk, hogy az adott vevői rendeléseket ki tudjuk elégíteni.
Ezáltal hatalmas munkát levesz a vállunkról, emellett elkerülhetők a hibás rendelésekből származó kellemetlenségek is. Így lesz élmény az ügyvitel!