Partner bizonylat beállításai

Számlázó és készletkezelő rendszereinkben lehetőség nyílik egyedi beállításokat alkalmazni partnereink bizonylatait illetően. Számos egyedi beállítás adható meg, melyekkel vevőink és szállítóink teljesen egyedi igényeit is pofonegyszerűen kielégíthetjük pár gombnyomás segítségével, hiszen ettől lesz élmény az ügyvitel!

A beállításokat az egyes partnerek adatlapján tudjuk megtenni, a Beállítások fülön található Bizonylatok gomb segítségével.

 

A gomb megnyomására felugró új ablakban számos lehetőséget találunk:

  • Megadhatjuk, hogy mi legyen az elsődleges kimenő bizonylat az adott vevőnél. Ez abban az esetben érdekes, ha tudjuk partnerünkről, hogy már kialakult szokásokkal rendelkezik vásárlásait illetően (például mindig szállítólevél alapján viszi az árut).
  • Megadhatjuk, hogy a szállítólevelek nyomtatásnál ne tartalmazzanak árakat, hiszen a megbízott fuvarozónak nem feltétlenül kell tudnia, hogy milyen értékű árut szállít. Ennek segítségével ügyviteli folyamataink biztonságosabbá válnak, és kevesebb visszaélésre adunk alkalmat.
  • Az alkalmazható árak elrejtése több szempontból is nagy segítség lehet. Vannak olyan cégek, ahol a vezető egy személyben felelősséget vállal az árak meghatározásáért, és ezeknek partnerekhez rendeléséért. Ekkor az alkalmazható árak elrejtésével meg tudja könnyíteni alkalmazottai munkáját, akiknek nem kell mérlegelniük, hogy az adott ügyfél éppen melyik árkategóriába tartozik, hiszen a Symbol Ügyvitel automatikusan felhozza az adott árat új bizonylat kiállítása esetén. Másrészt, ha az alkalmazottaknak ugyan megvan a jogosultsága az árak meghatározásához, de új kolléga érkezik a céghez, ameddig ő is betanul és elsajátítja a különböző szabályokat, addig se hibázzon az árak tekintetében.
  • Ugyanerre vonatkozik a rendszer által felajánlott ár kötelezősége, mindössze annyit tesz hozzá az előző ponthoz, hogy a rendszer által automatikusan felhozott árat még manuálisan sem lehet módosítani.

 

  • A vevői rendelések lezárása részteljesüléskor is beállítást “szétszórtabb” partnereinknél célszerű alkalmaznunk. Előfordulhat, hogy egy adott rendelés egy részletét viszi csak el a vevő szállítólevélen, ezáltal a rendelés nyitott marad alapesetben. Ezzel a beállítással az olyan helyzeteket tudjuk megoldani, amikor létrejön egy ilyen nyitott rendelés, de közben telefonál az ügyfél és a rendelés nyitott részét újra leadja más tételekkel együtt is, amit már egy új rendelés keretében veszünk fel. Ha ez a beállítás be van kapcsolva, elkerülhetőek az ilyen szituációkból adódó dupla rendelések, számlázások, szállítások és a belőlük adódó idő- és pénzveszteség is.
  • Az akciókból való kizárás olyan partnereinknél lehet hasznos beállítás, akik valamilyen oknál fogva eleve a listaár alatti árkategóriába tartoznak, ezáltal az esetleges akciós ár még mindig drágább lehet, mint a számukra megszokott összeg. Ezzel a beállítással automatikusan ki lehet zárni őket az akciókból.
  • Amennyiben ezeket a partnereinket sem szeretnénk kihagyni az akciókból és még nagyobb kedvezményeket kívánunk nekik nyújtani, a listaár árkategória szabályok alkalmazása akciókra is beállítással ezt megtehetjük. Ilyenkor ugyanis amilyen arányban áll a listaár és az ő árkategóriájuk, olyan arányban fog állni az akciós ár és az ő akciós árkategóriájuk is.

Lehetőségünk nyílik alapértelmezett számlatípus megadására is, ha egy adott partnernek mindig ugyanolyan típusú számlát állítunk ki. Jó példák erre a folyamatos szolgáltatásokat végző cégek, hiszen ők minden esetben időszaki számlát állítanak ki partnereik részére. Ha van olyan partnerünk, aki mindig több szállítólevél alapján viszi az árut és ezekről összefogóan kíván számlát kapni, neki a gyűjtőszámlát érdemes beállítani, mint alapértelmezett számlatípust.

Az egyedi bizonylat engedélyezése szintén az alkalmazottak munkáját tudjuk könnyíteni, ha partnerünknek kialakult szokásai vannak már nálunk. Tegyük fel, hogy partnerünk minden esetben árajánlatot kér, amit elfogad és az alapján állítódik ki számára a kimenő számla. Ekkor ha az árajánlatot és a kimenő számlát kipipáljuk, a többit viszont nem, egy olyan kolléga sem tud a részére például díjbekérőt létrehozni, aki esetleg nincs tisztában ezekkel a kialakult szokásokkal, hiszen a következő üzenet fogadja amint rányom az új díjbekérő létrehozása gombra:

 

Ezen beállítások segítségével teljes körű megoldást nyújtunk számlázó és készletkezelő rendszereinkben a különböző, esetenként sajátos igényekre is. Bízunk benne Ön is elégedett lesz!