Üzleti folyamatok
Egy üzleti folyamat esetenként számos lépésből állhat, hiszen a bizonylatok egymásra épülnek. Ezt levezetni az ügyviteli rendszerben nem bonyolult, viszont egy idő után elképzelhető, hogy elveszítjük a fonalat főleg ha helyesbítések és sztornózások sora választ el minket a megoldástól. Erre dolgozta ki fejlesztő csapatunk a Symbol Ügyvitel Üzleti folyamatok térképét, mellyel az ilyen jellegű problémák egy csapásra megoldódnak!
Az Üzleti folyamat ikon tulajdonképpen bármelyik bizonylatlistából elérhető a felső menüsorból a megfelelő ikonra való kattintással. A bizonylatok közti kapcsolatok ábrázolása a célja, mely kiegészül az érdeklődő – vevő átmenetekkel. Tegyük fel, hogy egy partnerünk kér tőlünk egy árajánlatot bizonyos termékekre. Ez alapján kapunk tőle egy vevői rendelést, melyet szállítólevélen el is juttatunk a részére, majd kiállításra kerül az ezzel kapcsolatos számla. Ez még nem egy őrdöngős folyamat, de néha jól jön, ha vissza tudjuk nézni a bizonylatszámokat. Egy ilyen folyamat a következőképpen néz ki:
A trükk ebben, hogy a kérdéses gráf bármelyik bizonylatról elindítható, mindenképp a teljes gráfot feltérképezi a rendszer. A különböző napokat színsávokkal jelzi, a bizonylattípusokat kis képekkel azonosítja. Ha részletesebb adatokra van szükségünk, bármelyik pontjára kattintva a gráfnak felugrik az adott bizonylat az összes adatával együtt.
Amennyiben a partnerünktől érkezik a kérdés, hogy az adott bizonylat milyen rendeléshez is kapcsolódik vagy azt a bizonyos összeget tulajdonképpen milyen bizonylatok alapján kellene neki elutalnia – a gráfot képként elmenthetjük és egy e-mailben pillanatok alatt továbbíthatjuk a részére mindenféle magyarázkodást megelőzve.
Ha a Megszűnt kapcsolatok beállítást is bekapcsoljuk, azok a bizonylatok is láthatóvá válnak, melyeket időközben lesztornóztunk, hogy tényleg a teljes kép rendelkezésre álljon.
Így minden üzleti folyamatunk teljesen áttekinthetővé válik és partnereink is elégedettek lesznek. Ettől élmény az ügyvitel!