Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Raktárközi átadás fogalma és rögzítése

A Symbol Ügyvitel készletkezelő változataiban korlátlan számú raktár kezelésére van lehetőség. Természetesen azon partnereink számára, akik több raktárral dolgoznak egy időben fontos a raktárközi átadás lehetősége. Ez az a folyamat, mellyel adott készleteket A raktárból B raktárba átmozgatunk és ezt az átmozgatást egy bizonylattal dokumentáljuk le. Erre számos esetben lehet szükség, jó példa a bizományos értékesítés. Ezen folyamat részletezése lesz következő bejegyzésünk témája.

A raktárközi átadás menete rendkívül egyszerű folyamat. A Forrásraktár és Célraktár megadása után a tételek rögzítésére van csak szükség. A megjegyzés rovatban részletezhetjük a raktárközi átadás okát, amennyiben erre szükség van.

Célterület ikon jelzi, hogy a tételeket akár a tétellistából a Drag-and-drop funkció segítségével csoportosan is átemelhetjük, vagy az Új gomb segítségével egyesével is rögzíthetjük őket. Amennyiben rendelkezünk vonalkód olvasóval, egy csippantással is felkerülhetnek a bizonylatra a termékek. Ezen felül a Kezelés gomb segítségével a megszokott másolás-beillesztést is alkalmazhatjuk. A nyilak segítségével sorba rendezhetjük a szállítólevélen szereplő termékeket, egyedi sorrendet is kialakíthatunk belőlük.

Természetesen különböző Címkékkel is elláthatjuk a bizonylatokat, megtekinthetjük Előnézetben, átállíthatjuk a pénznemet, illetve ha meg vagyunk elégedve a látottakkal, a Raktárközi átadás rögzítése gomb segítségével le is zárhatjuk a bizonylatot. Ekkor a forrásraktár készletéről lekerülnek az adott termékek, a célraktár készletét pedig növeli az áthelyezett terméktömeg.

A rögzített bizonylatot igény esetén ki is nyomtathatjuk, ha erre szükség van.

A Raktárközi átadások listájában megtekinthetjük a rögzített átadásokat, különböző szempontok szerint szűkíthetjük a listát, így csak azt látjuk amire kíváncsiak vagyunk.

Amennyiben adott termékek raktárközi átadása ismétlődő folyamat, a listából kiválasztva a bizonylatot a Másolás gomb segítségével új bizonylat rögzíthető az adatok újbóli felvitele nélkül. Stornózni is lehet a bizonylatokat, illetve megtekinthetjük a hozzájuk tartozó Üzleti folyamatokat is.

Nagyvállalati megoldásokat kínáló Enterprise rendszerünkben lehetőség van Késleltetett raktárközi átadások kezelésére is. Erre akkor lehet szükség, ha a két raktár területileg elkülönül egymástól és gyakran napokba telik, mire az árukészlet átkerül egyikből a másikba. Ilyenkor a köztes időben egyik raktárban sem találhatóak meg a termékek, mivel a forrásraktárból már elindult velük a kamion, a célraktárba viszont még nem érkezett meg.

Ilyen átadás rögzítésénél a Késleltetett gomb lenyomása után gyakorlatilag ugyanaz a folyamat, mint egy normál raktárközi átadásnál az indító raktárban. Enterprise rendszerünk funkcionalitásából adódóan Belső rendelések átvételére is van lehetőség. Ez tulajdonképpen megegyezik egy szállítói rendeléssel, csak éppen a szállító cégünk egy másik raktára lesz.

A Késleltetett raktárközi átadások beérkeztetését a forrás raktárban a Raktár menü Függő raktárközi átadások listájában tudjuk elvégezni. A függőben lévő átadásokat a fenti képen látható ikon jelzi. Itt a megfelelő átadást kijelölve a Beérkezés gomb segítségével tudjuk megadni a beérkezés dátumát amikor is a készletek bekerülnek a raktárba. Természetesen a bizonylat nyomtatására itt is van lehetőség.

Így raktári nyilvántartásaink mindig naprakészek és pontosak lesznek!