Kézi számla és szállítólevél
Mint ahogy azt már más bejegyzésekben részleteztük, számlázó és készletkezelő rendszereinkben lehetőség nyílik kimenő számlák és szállítólevelek rögzítésére. De mi történik, ha egy kézi számlatömb vagy szállítólevél tömb is használatban van a cégnél? Erről szól következő bejegyzésünk.
Projekt fogalma
A következő bejegyzésben a projektek fogalmát, helyét, használhatóságát részletezzük a Symbol Ügyvitelben. A projekt egy egyszeri tetszőleges tevékenység, melyhez bejövő és kimenő oldalról bizonylatok csatlakoznak. Régebben munkaszámnak is nevezték ügyviteli rendszerekben. Napjainkban számlázó és készletkezelő rendszerünk segítségével egy projekt tetszőleges bizonylathoz és üzleti folyamathoz rendelhető.
Bizonylatok felhasználása új módszerrel
Mint ahogy azt a korábbiakban már részleteztük, bizonylatok felhasználására több lehetőségünk van számlázó és készletkezelő rendszerünkben. A hagyományos módszerrel egy másik bejegyzésben térünk ki, most pedig egy új, egyedi módszert mutatunk be, melynek segítségével még gördülékenyebbé tehető cégünk ügyvitele!
Számla, díjbekérő kiegyenlítése
Különböző bizonylatok, például számlák és díjbekérők kiállítását már korábbi bejegyzésekben részleteztük. Most ezeknek a pénzügyi rendezést igénylő bizonylatoknak a kiegyenlítési lehetőségeiről lesz szó bővebben. A Symbol Ügyvitel segítségével többféle lehetőség közül is választhatunk attól függően, hogy rendelkezünk-e a Házipénztár, bank és kiegyenlítés modullal vagy sem.
Előleg számla kiállítása
Számlázó és készletkezelő rendszereink alkalmasak Előlegszámlák…
Üzleti folyamatok
Egy üzleti folyamat esetenként számos lépésből állhat, hiszen a bizonylatok egymásra épülnek. Ezt levezetni az ügyviteli rendszerben nem bonyolult, viszont egy idő után elképzelhető, hogy elveszítjük a fonalat főleg ha helyesbítések és sztornózások sora választ el minket a megoldástól. Erre dolgozta ki fejlesztő csapatunk a Symbol Ügyvitel Üzleti folyamatok térképét, mellyel az ilyen jellegű problémák egy csapásra megoldódnak!
Tételek szerkesztése (értékesítés)
Az értékesítési folyamat részeként különböző bizonylatokat állítunk ki vevőink, érdeklődőink részére. Jelen bejegyzésben a számlázó és készletkezelő rendszereinkben alkalmazott tételablakokon található információkat részletezzük, főleg a kimenő számla és a vevői rendelés tekintetében.
Számla kiállítása
A Symbol Ügyvitelben a bizonylatok kiállítása viszonylag egységes, a rögzítési képernyőn csak kisebb változások tapasztalhatóak az egyes bizonylatoknál. Így van ez a számla létrehozásánál is, mely jelen bejegyzésünk központi témája. Új számla rögzítését kezdeményezni a főmenü Értékesítés menüpontja alatt tudjuk.
Szállítólevél kiállítása
A szállítólevél az a bizonylat, mellyel az áru a vevőtől az eladóig eljut. A fogalmi elemekről egy másik bejegyzésben térünk ki, most a szállítólevél kiállításának mikéntjét fogjuk részletezni. Számlázó és készletkezelő rendszereinkben a bejövő és kimenő oldalt egyaránt rögzíteni tudjuk, így lehetőségünk nyílik Kimenő szállítólevelet és Bejövő szállítólevelet is rögzíteni. Részletesen a kimenő szállítólevéllel foglalkozunk, melyet a főmenü Értékesítés menüpontja alatt érünk el.
Vevői rendelés kiállítása
Számlázó és készletkezelő rendszerünk lehetőséget nyújt vevői rendelések rögzítésére. A vevői rendelés fogalmát egy másik bejegyzés keretein belül tisztázzuk, most a vevői rendelés rögzítésének mikéntjével foglalkozunk. Az első fontos lépés, hogy Vevőink listájába felkerüljön az a partner, akinek rendelését a rendszerbe rögzítenünk kell, hiszen vevői rendelést nevéből adódóan kizárólag vevőkhöz lehet kötni.